۰

بشار اسد: اگر عربی‌گرایی مبتنی بر توطئه‌چینی‌ها باشد ما آن را نمی‌خواهیم

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۸
به گزارش عصرتعادل به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سخنانی مقابل تعدادی از گروه‌های ملی عربی، گفت: اگر ناسیونالیسم و عربی‌گرایی این است،‌ پس ما آن را نمی‌خواهیم. آن‌ها عرب هستند. ما نمی‌خواهیم که عرب باشیم.
وی افزود: عامل دیگری که بر فعالیت ناسیونالیستی تاثیر گذاشته و عاملی که مرتبط با شرایط سیاسی در جهان است که نتیجه عملکرد سیاسی بد کشورهای عربی و ضدیت داشتنش با منافع ملت‌های عربی بود.
رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد: قبل از وقوع جنگ این مساله آشکار نشده بود، اما با آغاز رخدادها این امر قویا نمود پیدا کرد. بویژه زمانی که گروهی از کشورهای عربی به همراه اتحادیه عرب از مداخله در لیبی و منهدم کردن آن حمایت کردند.
وی افزود: پس از آن همین کشورها و همین اتحادیه عرب به ایفای همان نقش در قبال سوریه پرداختند، اما شرایط سیاسی تغییر کرده بود و آن‌ها کاملا نتوانستند در سوریه موفق شوند و علاوه بر آن،‌ امور نیز در سوریه تغییر کرده بود.
رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: همانطور که واکنش‌ها در قبال مسائل عربی همچون مساله فلسطین در نتیجه خیانتی بود که برخی از فلسطینی‌ها به ملت‌ها و کشورهای عربی کردند. کشورهایی که به آنها جا داده بودند و از آن ها حمایت کردند و بهای حمایت از فلسطینی‌ها را پرداختند واکنش این کشورها این شد که مساله فلسطین به جهنم برود و این امر نشانگر ناپخته بودن وابستگی تعدادی از افرادی است که متعلق به ناسیونالیسم عربی هستند.
اسد افزود: این که توطئه‌ای علیه ما صورت بگیرد، به این معنی نیست که ما تسلیم می‌شویم و فرار می‌کنیم و پرچم را به آن‌ها می‌دهیم. آن‌ها هیچ ارتباطی نه به عربی‌گرایی و نه به دین و نه به جوامع این منطقه ندارند. این که احساس وابسته بودن به ناسیونالیسم عربی نکنیم، به نفع هیچ کس نیست چرا که آن دو دستگی‌هایی که در حال حاضر از آن رنج می‌بریم به دلیل نبود احساسات ناسیونالیستی است.
کد مطلب : ۱۳۶۴۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.