۰

اقدام تامل برانگیز دانشگاه تهران در قبال یک تشکل‌ دانشجویی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۷
به گزارش عصر تعادل، سیدعلی مهدیون مسئول بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی با اشاره به بازسازی ساختمان این دانشکده و  ناراضایتی تشکل‌های دانشجویی از کمبود فضای اختصاص داده شده به آنها اظهار داشت: در کنار خلف وعده‌های مسئولان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، این بار رئیس دانشکده برخلاف قوانین دانشگاه و شورایعالی انقلاب فرهنگی از حضور نماینده بسیج دانشجویی در شورای فرهنگی دانشکده ممانعت  به عمل آورده  و از دادن کمکهای مالی به بسیج دانشجویی برای برگزاری اردوهای فرهنگی - مذهبی دریغ کرده است.
وی با اشاره به اینکه سلسله اقدامات مسئولان دانشکده نشان از سیاست‌هایی برای محدود کردن تشکل‌های دانشجویی دانشکده دارد،گفت: ‌محدود کردن تشکل‌ها در دانشگاه باعث کاهش فعالیت‌های فرهنگی- سیاسی دانشجویان در فضای دانشگاه‌ و در نهایت باعث ایجاد فضای رخوت و خمودگی در دانشگاهها می‌شود.
این فعال دانشجویی تصریح کرد: این‌گونه اقدامات با نظر رهبر انقلاب درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی بالاخص بسیج دانشجویی که همچون شجره طیبه‌ای در تمام دوران انقلاب به یاری ایران اسلامی آمده است، در تضاد است.
مهدیون با اشاه به نگاه شهیدبهشتی و امام (ره) درباره دانشجویان و فعالیت‌های دانشجویی افزود: شهید بهشتی دانشجو را موذن جامعه می‌دانست اما دانشجو زمانی می‌تواند برای جامعه آگاهی بخشی به ارمغان آورد که مسئولان دانشگاه در این مسیر فضا را برای فعالیت آنها هموار کنند.
وی یادآور شد: ما از پیر جماران آموختیم که مقاومت رمز پیروزی است‌. مسئولان دانشگاه بدانند، نهال انقلاب بعد از 40 سال تبدیل به درخت تنومندی شده است که وزش طوفان‌ها و مشکلات کوچک او را از پای در نخواهند آورد.
پیشتر نیز تشکل‌های دانشجویی این دانشکده نسبت به اقدامات رئیس دانشکده انتقاداتی را مطرح کرده بودند.
 
کد مطلب : ۱۳۶۶۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.