۰

اعلام آمادگی دفتر بشردوستانه سازمان ملل برای کمک به اسکان دائمی زلزله‌زدگان

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۶
به گزارش عصر تعادل، دکتر علی‌اصغر پیوندی در دیدار با مارک لوکاک - معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه- با اشاره به اینکه هلال‌احمر ایران توانمندی‌ها و تجربیات زیادی در مدیریت حوادث و سوانح و به‌خصوص فعالیت‌های بشردوستانه در داخل کشور و سطوح بین‌المللی دارد، گفت: توانمندی‌های هلال‌احمر ایران در حوزه‌های مختلف فعالیت این نهاد مردمی از جمله امداد و نجات، پاسخگویی به سوانح و حوادث، بهداشت، درمان و توانبخشی، داوطلبان و جوانان، تولید ملزومات امدادی از جمله چادر و پتو و تولید دارو و تجهیزات پزشکی زبانزد است.
وی با اشاره به فعالیت بهداشتی درمانی هلال‌احمر ایران در بسیاری از کشورهای دنیا، گفت: هلال‌احمر ایران همچنین در سطح ارائه کمک‌های بشردوستانه به سایر کشورها همچون سیل پاکستان، خشکسالی سومالی و حوادث عراق و یمن، همواره فعال بوده و در این زمینه کمک‌های بشردوستانه خود را بی‌طرفانه به سایر کشورها ارائه داده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر به همکاری نزدیک هلال‌احمر ایران با فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در پروژه‌هایی چون کاهش خطر حوادث و سوانح، افزایش تاب‌آوری جامعه، آموزش و ... اشاره و اظهارکرد: هلال‌احمر ایران به عنوان کشوری حادثه‌خیز با حوادث مختلفی مواجه است و از ۴۱ حادثه قابل رخداد در دنیا ۳۱ مورد در ایران رخ می‌دهد و لذا تلاش ما همواره بر پیشگیری از وقوع حوادث بوده است.
وی به آمار تلفات و مصدومان زلزله اخیر کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: این فاجعه دردناک همه ملت ایران را در غم بزرگی فرو برد و در این زمینه هلال‌احمر ایران از نخستین ساعات زلزله همراه و همگام با مردم و از نخستین دستگاه‌هایی بود که در ساعات نخست حادثه در منطقه حاضر بود.
پیوندی با بیان اینکه هلال‌احمر ایران از هرگونه همکاری‌های بین‌المللی به منظور جلب کمک‌های بشردوستانه برای تقویت زیرساخت‌های زندگی زلزله‌زدگان کرمانشاه استقبال می‌کند، گفت: عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری در کرمانشاه به پایان رسیده است و اکنون از همه کشورها، نهادها و سازمان‌های بشردوستانه می‌خواهیم تا از طریق کمک و مشارکت با هلال‌احمر ایران زمینه‌ای را فراهم کنند تا هرچه سریع‌تر زلزله‌زدگان را از اسکان موقت به دائم برسانیم و زیرساخت‌های استان کرمانشاه را برای بازگرداندن مردم به شرایط عادی زندگی مهیا سازیم.
وی همچنین با قدردانی از همکاری‌ها و کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل با هلال‌احمر ایران، اظهار امیدواری کرد تا هرچه بیشتر از کمک‌های دفتر بشردوستانه سازمان ملل در زمینه پیشگیری از حوادث و سوانح و افزایش تاب‌آوری در جامعه بهره‌مند و در جهت توسعه همکاری‌ها، برنامه‌های منسجمی نیز اجرایی شود.
در ادامه این نشست مارک لوکاک - معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه- هم در این دیدار ضمن تسلیت به مردم ایران بابت جان‌باختن هموطنان در زلزله کرمانشاه، گفت: آماده‌ایم تا برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه هرگونه همکاری را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر ایران همواره در حوادث داخلی و بین‌المللی همکاری بسیار خوبی داشته است، اظهار کرد: دفتر سازمان ملل در تهران آماده افزایش همکاری‌ها با هلال‌احمر ایران و به خصوص همکاری در هنگام مواجهه با حوادث و بلایا است.
لوکاک با بیان اینکه تمامی کشورها هنگام مواجهه با حوادث و سوانح برای کمک به آسیب‌دیدگان کشورهای خود تقاضای کمک از سوی سازمان ملل دارند، گفت: همکاری و دریافت کمک از سازمان ملل نه نشانه ضعف بلکه نشان از اعتماد به نفس است و اکنون زمان مناسبی برای توسعه همکاری و کمک به هلال‌احمر ایران است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر وی با اشاره به سفر تیم ۱۳ نفره سازمان ملل به استان کرمانشاه خواستار همکاری هلال‌احمر برای بازدید این تیم از مناطق زلزله‌زده شد.
کد مطلب : ۱۳۶۷۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.