۰

احمد خاتمی: تاریخچه نیروی انتظامی به عصر امیرالمومنین (ع) می‌رسد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۴
به گزارش عصر تعادل، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در جلسه نهضت تهذیب با حضور فرمانده انتظامی و جمعی از کارکنان انتظامی استان در ستاد انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی، خادمان امنیت در کشور اهل بیت هستند، اظهار کرد: در نظام مقدس پلیس باید در قله معنویت باشد.
وی با اشاره به نقش تذکر و موعظه در پیشرفت و تعالی روح بشریت، افزود: حتی پیامبر اسلام به عنوان شخصیت اول جهان، از جبرئیل موعظه طلب می‌کرد.
خاتمی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی است، گفت: این نیرو باید در عرصه های معنوی نیز در بالاترین جایگاه ها قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه تاریخچه نیروی انتظامی به عصر حضرت امیرالمومنین (ع) می‌رسد، بیان کرد: حضرت امام علی(ع) پاک ترین و شجاع ترین نیروها را در شرطة الخمیس به کار گرفت و فرماندهی آن را به اصبغ ابن نباته تمیمی سپرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان امین جان، مال و ناموس مردم باید از پاک ترین دستگاه ها باشد، تصریح کرد: ماموران انتظامی باید به خدمت در نیرویی که توسط حضرت علی(ع) بنا شده، افتخار کنند.
وی، تذهیب نفس، اهمیت دادن به خانواده، رسیدگی به خویشاوندان و امر به معروف را از مراحل چهارگانه مورد اشاره قرآن برای سازندگی انسان ها برشمرد و اضافه کرد:‌ اگر نیت خالص داشته باشید، تمام ماموریت های شما برای تامین امنیت مردم، عبادت است.
خاتمی بی حجابی را یک جرم مشهود معرفی کرد و افزود:‌ خادمان ملت در نیروی انتظامی باید در مقابل این پدیده بایستند.
وی با تاکید بر اینکه خانواده مامور نیروی انتظامی باید در تراز نیروی انتظامی باشند، خاطرنشان کرد:‌ احساس مسئولیت نسبت به خانواده، بسیاری از ناهنجاری‌ها را کاهش می دهد.
امام جمعه موقت تهران التزام عملی و اعتقادی به نظام اسلامی را به عنوان یک انتظار ویژه از نیروهای مسلح برشمرد و اظهار داشت: پلیس اسلامی نباید اهل مسامحه و سیاسی کاری باشد.
وی با بیان اینکه امروز در هر جایی که اسمی از اسلام ناب محمدی برده می‌شود نام جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد، اظهار داشت: التزام عملی به نظام به معنای قانون مداری و برخورد جدی با مظاهر تخلف است.
وی با بیان اینکه همه حکومت های بشری با میزانی از تخلف دست و پنجه نرم می کنند، خاطرنشان کرد:‌ این توجیه از تخلف و حمایت از آن است که اشتباهی جبران ناپذیر به نظر می‌رسد.
خاتمی با تاکید بر اینکه نعمت بهره‌مندی از یک رهبر فرزانه، شجاع، کشورشناس، مدیر و مدبر یک مزیت بزرگ برای همه مردم ایران است، بیان کرد:‌ حتی غربی‌ها حضرت امام خامنه‌ای را به عنوان یکی از دوراندیش‌ترین رهبران تاریخ می‌شناسند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به پایان سیطره داعش، تصریح کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، باید در شهرهای مرکزی ایران با داعش می‌جنگیدیم.
کد مطلب : ۱۳۶۷۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.