۰
وزیر بهداشت:

بیمارستان‌های مناطق زلزله‌زده به زودی فعال می‌شوند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷
به گزارش عصرتعادل، دکتر سیدحسن هاشمی با حضور در مناطق زلزله‌زده در سرپل ذهاب، درباره شرایط بهداشتی و درمانی مناطق زلزله‌زده گفت: در مقایسه با روزهای اول وقوع زلزله غرب کشور، شرایط بهتر شده و در حوزه بهداشت و درمان مشکل جدی وجود ندارد.

به گفته وی، بیش از ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مصدومان این حادثه انجام شده و این مصدومان دوره نقاهت خود را طی می‌کنند. همچنین در حال حاضر مصدوم یا مجروحی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه همه‌گیری بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا و بیماری‌های واگیری که منشاء عفونی و میکروبی دارند در مناطق زلزله زده وجود ندارد. همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مناطق زلزله‌زده، حضور جدی دارند.

وی گفت:  بیمارستان‌های مناطق زلزله‌زده به زودی به چرخه فعالیت باز می‌گردند و بیمارستان جدید در سرپل ذهاب، طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد. بیمارستان آسیب‌دیده شهدای سرپل ذهاب هم تا ۳ ماه آینده به طور کامل وارد چرخه خدمت می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در سایر شهرها از جمله اسلام آباد مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در جلسه امروز معاون اول رییس جمهور تصمیماتی برای بهبود این شرایط گرفته شود و اقدامات دراز مدت آغاز شود.
وی تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا تثبیت شرایط در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حضور می‌یابند. هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی شیراز و این هفته دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ۱۷۰ متخصص، فوق تخصص، پرستار و بهداشتیار در این مناطق مستقر شده‌اند.

وی گفت: آسیب‌های بلایای طبیعی سخت و زیاد است، اما همه دستگاه‌های اجرایی در مناطق زلزله‌زده با امکانات زیاد حضور دارند و هماهنگی این دستگاه‌ها، بالاترین هنر مدیران است.

بنابر اعلام وب‌دا، وزیر بهداشت افزود: از همکارانم در حوزه بهداشت و درمان تشکر می‌کنم و خوشبختانه همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مراقبت‌ها و خدمات رایگان، در دسترس و مناسبی را به مردم مناطق زلزله‌زده ارائه می‌دهند. ارتباط مجموعه بهداشت و درمان کشور با مناطق زلزله‌زده، قطع نخواهد شد و حضور همکاران ما در این مناطق، مستمر و مداوم خواهد بود.

وی گفت: وزارت بهداشت از جمله دستگاه‌هایی بود که در نخستین ساعات بروز زلزله در غرب کشور، در این مناطق حاضر شد و به ارائه خدمات به مصدومان پرداخت. بازسازی ۶۲ پایگاه تخریب شده، ترمیم ۱۴۰ مرکز بهداشتی آسیب دیده، ساخت ۲۴ مرکز جامع خدمات سلامت و بازسازی ۲ بیمارستان اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب به سرعت انجام خواهد شد.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۳۷۰۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.