۰

مقام اردنی:هر ماه هزار آواره سوری به وطن خود بازمی‌گردند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۳
به گزارش عصرتعادل، «محمد الحواری» سخنگوی رسمی کمیته آوارگان اردن گفت که در مقایسه با نیمه اول سال جاری که حدود 1700 آواره سوری به وطن خود بازگشتند، بازگشت آنها در سه ماهه اخیر افزایش یافته و به طور میانگین در هر ماه یک‌هزار آواره به سوریه بازگشته‌اند.
الحواری تصریح کرد که در اکتبر گذشته 750 آواره، 1073 نفر در ماه سپتامبر و 1203 نفر در ماه آگوست از اردن به سوریه بازگشته‌اند که در مقایسه با 6 ماه نخست سال جاری این رقم افزایش یافته است.
سخنگوی کمیته آوارگان اردن در عین حال تصریح کرد که با توجه تعداد زیاد آوارگان سوری در اردن، تنها 2 درصد آنها به کشورشان بازگشته‌اند.
به نوشته روزنامه الغد اردن، الحواری افزود که کمیته آوارگان اردن گزینه بازگشت را برای آوارگان سوری به صورت اختیاری قرار داده و آنها به طور داوطلبانه و بدون هیچ اعمال فشاری می‌توانند به وطن خود بازگردند همچنانکه به دلیل ترس از بی‌ثباتی اوضاع در سوریه پیشنهاد می‌شود که آوارگان از بازگشت خودداری کنند.
به گفته وی، شرایط بازگشت امن آوارگان در حال حاضر در سوریه ممکن نیست و در نتیجه بهتر آن است که آوارگان از بازگشت خودداری کنند اما برخی عوامل از جمله گردهم آمدن خانواده‌ها علت اصلی بازگشت آوارگان است.
سخنگوی رسمی کمیته آوارگان اردن همچنین اشاره کرد که این کشور میزبان نزدیک به 660 هزار آواره سوری به ثبت رسیده است که 180 هزار نفر از آنها در داخل اردوگاه‌ها زندگی‌ می‌کنند و 80 درصد این آوارگان نیز در مناطقی خارج از اردوگاه ساکن هستند.
آمارهای رسمی در اردن نیز نشان می‌دهد که بیش از 850 هزار سوری در اردن اقامت دارند که به عنوان آواره ثبت نشده‌اند.
کد مطلب : ۱۳۷۰۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.