۰

قصد ندارم به میادین کشتی برگردم/ شرایط سنی و وزنی نگرانم کرده است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
قصد ندارم به میادین کشتی برگردم/ شرایط سنی و وزنی نگرانم کرده است
به گزارش عصر تعادل، قاسم رضایی با دو مدال برنز و یک مدال نقره از مسابقات قهرمانی جهان و تجربه حضور در المپیک پکن و لندن که دومین آن به قهرمانی وزن ۹۶ کیلوگرم ختم شد، در المپیک ۲۰۱۶ ریو حاضر شد. این فرنگی کار کشورمان در وزن ۹۸ کیلوگرم این دوره بازی های المپیک، مدال برنز گرفت تا تنها فرنگی کار تاریخ کشتی ایران لقب بگیرد که دو مدال المپیک در اختیار دارد.
بعد از المپیک ریو اما کمتر از این کشتی‌گیر گفته و شنیده شد! چرا که وی در میدان دیگری حضور نیافت و در هیچ اردو و برنامه تمرینی دیگری هم شرکت نکرد؛ همین مسئله ابهاماتی را در مورد برنامه قاسم رضایی برای ادامه کشتی ایجاد کرد، ابهاماتی که محور پرسش های خبرنگار بود و وی در پاسخ به آنها به خیلی از اما و اگرها و مشکلات اشاره کرد.
قاسم رضایی که زمانی از سوی فیلا در زمره برجسته ترین گشتی‌گیران چند سال گذشته جهان قرار گرفت، در گفتگو با خبرنگار تاکید کرد که دلش برای تشک کشتی و مبارزه تنگ شده اما فعلا برنامه ای برای بازگشت به میادین ندارد.
*خبرگزاری:  بعد از المپیک ریو شما در میدان دیگری ندیدیم، برنامه شما برای ادامه کشتی چیست؟
- قاسم رضایی: من بعد از بازگشت از ریو در هیچ رویداد دیگری شرکت نکردم و فعلا هم قصد بازگشت به میادین را ندارم. در حال حاضر برنامه ام این است تا ببینم بعدها چه می‌شود و خدا برایم چه می خواهد.
* چه دلیلی باعث اتخاذ چنین تصمیمی از سوی شما شده، آن هم بعد از رویدادی که در آن موفق به کسب مدال شدید؟
- عوامل زیادی در این زمینه تاثیرگذار بود. قوانین کشتی تغییر کرده است، وزن کشی در روز مسابقه انجام می شود و هر سال هم این کار تکرار می شود. من هم کمی وزنم از ۹۸ کیلوگرم بیشتر شده است و همین هم برایم مشکل ایجاد کرده است.
* یعنی به خاطر افزایش وزن در مسابقات شرکت نمی کنید؟
- فقط این نیست، البته اگر برای سال های بعد وزنم بالا برود و شرایط بدنی‌ام بهتر شود و در صورتی که بتوانم به میادین باز می گردم در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی می گیرم. البته در حال حاضر کشتی فرنگی ایران در این وزن کشتی گیران خوبی مثل مهدی زاده و قاسمی دارد، در هر صورت نیازی باشد می آیم و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی می گیرم.
* صحبت‌هایی که برای بازگشت به میادین مطرح می کنید بیشتر بر اساس اما و اگر و احتمالات است، چرا؟
- خیلی مسائل در تصمیم گیری ام دخیل خواهد بود. از یک طرف شرایط سنی ام بالا رفته و از طرف دیگر هم شرایطم برای مسابقات آسیایی و جهانی خوب نیست. ما برای هر یک از این رویدادها باید یک سال تمرین کنیم اما واقعیت این است که این کار خیلی ارزش ندارد چون درآمدی که از مسابقات جهانی و آسیایی برای یک قهرمان در نظر گرفته می شود خیلی کم است. ما باید تمام انرژی و وقت خود را صرف اردو، تمرین و مسابقات کنیم اما در نهایت چیز زیادی عایدت نمی شود و درآمد قابل توجهی نخواهیم داشت.
* یعنی کسب چهارمین تجربه المپیک هم شما را مصمم به بازگشت نکرده است؟
- برای المپیک بعدی هم واقعیت این است که سنم بالا می رود، ۳۶ ساله می شوم و با توجه به قوانین جدیدی که در کشتی حاکم شده و اینکه باید در چند دقیقه پشت سر هم کشتی بگیریم کار خیلی سخت می شود. امیدوارم ورزشکاران دیگری باشند که بتوانند در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی بگیرند و نتیجه کسب کنند اما من هم تمام تلاشم را می کنم تا بتوانم به میادین برگردم.
* صحبت های شما بیشتر بر مبنای بازنگشتن به میادین مطرح می شود تا بازگشتن! برنامه اصلی شما در این زمینه چیست؟
- واقعیت این است که دوست دارم به میادین بازگردم، دلم می خواهد همچنان کشتی بگیرم، حتی دوست دارم همین الان روی تشک بروم و تمریناتم را شروع کنم اما شرایط سنی و وزنی نگرانی هایی برایم ایجاد کرده است. در کل مسائل ناخواسته ای به سراغم آمده که نمی توان فعلا آنها را از بین برد. مشکلاتی مثل تمرین و تغذیه را می توان برطرف کرد اما برای مسائلی مثل سن و سال هیچ کاری نمی توان کرد.
* بالاخره ما به زودی قاسم رضایی را در اردوها و مسابقات می بینیم یا نه؟
- خداحافظ (خنده)
کد مطلب : ۱۳۷۰۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.