۰

تهیه طرحی جهت صدور کارت «اشتغال» برای افراد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
به گزارش عصر تعادل،احمد وقف‌چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اعلام ارائه پیش‌نویس طرحی از سوی خود به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح به ساماندهی اشتغال در کشور و برطرف کردن خلاءهای قانونی آن پرداخته است.

وی یکی از اهداف اجرای این طرح را ایجاد 2 میلیون شغل بدون هزینه فوق‌العاده عنوان کرد و افزود: در این طرح، مقرر شده است برای هر ایرانی همانند کارت ملی، یک کارت اشتغال صادر شود و برای هر کسی داشتن بیش از یک شغل ممنوع شود.

وقف‌چی بهره‌وری نیروی انسانی را از دغدغه‌های مهم طرح ساماندهی اشتغال در کشور خواند و گفت: این طرح در نظر دارد ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را در هر شغلی به اجرا درآورد، یعنی هم بازنشستگان و هم حقوق‌بگیران از هر گونه شغل دومی منع می‌شوند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح مذکور در نظر دارد که دولت بازنشستگی همه اقشار ملت را تامین کند، گفت: طرح ساماندهی اشتغال در کشور اعطای مجوزهای متعدد به یک فرد جهت راه‌اندازی کسب و کار و نیز باز کردن بیش از یک باب مغازه را ممنوع می‌کند.

وی افزود: بعضی ایراد می‌گیرند که حقوق موجود ممکن است کفاف زندگی حقوق‌بگیران را ندهد؛ این حرف درست است اما اگر ما عدالت در زمینه اشتغال نداشته باشیم فضای کار را از فرزندان همان خانواده‌ای که نان آورانش 2 یا 3 شغل دارند، خواهیم گرفت و اگر طرحی آماده کنیم که فرزندان خانواده‌ها خود دارای شغل باشند سربار هزینه‌های سرپرستان خانوار کاهش می‌یابد و دیگر نیازی به یافتن شغل‌های دوم و سوم برای آنها نیست. 

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی منع بازنشستگان از به‌کارگیری مجدد را موجب کاهش فشار روحی و روانی بر آنان و در نتیجه افزایش امید به زندگی خواند و گفت: طرح ساماندهی اشتغال در کشور پس از هم‌اندیشی با مرکز پژوهش‌ها به مجلس ارائه خواهد شد.
کد مطلب : ۱۳۷۱۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.