۰

گلایه خلیل آبادی از وضعیت کاروانسرای خانات در مولوی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۶
به گزارش عصر تعادل،  حسن خلیل‌آبادی در جریان بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه در هفته‌های گذشته تذکراتی را در خصوص بناهای تاریخی در سطح شهر تهران داده‌ام که متاسفانه مسئولان مربوطه هیچ اقدامی را در خصوص این تذکرات انجام نداده‌اند.
وی گفت: به عنوان مثال هفته گذشته تذکری را درباره استقرار دودکش مترو در مقابل ساختمان موزه فرش در مجاورت پارک لاله ارائه کردم که این موضوع نیز مورد توجه مسئولان میراث قرار نگرفته است.
خلیل‌آبادی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود کاروانسرای خانات یکی از معدود کاروانسرای زیبای شهر تهران است که در چهارراه مولوی با مساحت حدود 10 هزار متر مربع در سال 1261 هجری شمسی احداث شده است.
وی گفت: این بنای تاریخی که با الهام از معماری  باغ‌های ایرانی شکل گرفته، در تاریخ 1382 به عنوان یکی از آثار ملی با شماره 10418 ثبت شد اما نحوه بهره‌برداری از آن و تبدیل آن به بارانداز کالا و حجره‌های پررفت و آمد، آلودگی بصری و صوتی فراوانی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: با وجود نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با شهرداری منطقه مذکور اما تاکنون هیچ اقدام مثبتی در این زمینه حاصل نشده است و با عنایت به اینکه کاروانسرا ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر به عنوان مهمانسرای سنتی، رستوران و یا حتی بازارچه فروش محصولات اقوام برای گردشگران را دارا است، از متولیان امر خواستارم که جهت پیگیری و رسیدگی به این بنای ارزشمند تاریخی اقدامات لازم را صورت دهند.
کد مطلب : ۱۳۷۱۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.