۰

آلودگی هوا چگونه کاهش می‌یابد؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۷
آلودگی هوا چگونه کاهش می‌یابد؟
به گزارش عصر تعادل،مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  اینکه آلودگی هوا در کلانشهرها به اندازه ای جدی شده که باید سیستم حمل‌و نقل کشور به سوی خودروهای هیبریدی برود، گفت: در برنامه ششم توسعه برای واردات خودروهای هیبریدی معافیت گذاشتیم زیرا اهمیت خودروهای هیبریدی را احساس کردیم.
وی با تاکید بر اینکه قرار نیست خودرو وارد کنیم و نتوانیم از خدمات پس از فروش آن بهره مند شویم ادامه داد: بر واردات خودروهای هیبریدی تاکید کردیم اما نگفتیم که عده‌ای بدون داشتن نمایندگی و خدمات پس از فروش خودرو وارد کشور کنند.
عضوکمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه هر خودرویی که وارد می کنیم، باید ابتدا خدمات پس از فروش داشته باشد، افزود: اگر خودرو بدون خدمات پس از فروش وارد کنیم، اینها خودرو یک بار مصرف می‌شود.
وی واردات خودرو بدون داشتن نمایندگی مجاز که توان ارائه خدمات پس از فروش نداشته باشد را ظلم به مردم و مملکت دانست و اضافه کرد: وقتی خودرو بدون داشتن خدمات پس از فروش وارد شده، باید بررسی کنیم که چرا و چگونه وارد شده اند و پشت پرده چه دست‌هایی در کار بوده است.
لاهوتی با تاکید بر اینکه غیر ممکن است که خودرویی وارد کشور شده باشد و خدمات پس از فروش نداشته باشد، گفت: وقتی خودرو بدون خدمات پس از فروش و هماهنگی نمایندگی مجاز وارد کشور می‌شود، یعنی قانون‌شکنی شده زیرا قانون واردات خودرو را منوط به داشتن خدمات پس از فروش کرده است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس  با تاکید بر اینکه باید خودروهای هیبریدی مورد حمایت جدی قرار بگیرد ادامه داد: اکنون خودروهای بنزینی چینی بلای جان مردم شده است. کیفیت ندارند، خدمات پس از فروش ندارند و پس از مدت کوتاهی به آهن قراضه تبدیل می شوند. بنابراین نباید اجازه بدهیم که خودروهای هیبریدی هم بدون خدمات پس از فروش وارد شود زیرا مانند همین خودروهای چینی پس از مدت کوتاهی به آهن قراضه تبدیل خواهد شد.
نماینده لنگرود با تاکید بر اینکه قرار نیست خودروهای هیبریدی بدون کیفیت وارد کنیم اضافه کرد: امروزه خودروسازان خارجی دست به تولید خودروهای هیبریدی خوبی زده‌اند که لازم است بهترین کیفیت آنها را وارد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت تولید خودروهای هیبریدی در داخل کشورمان برویم گفت: اکنون فرصت فراهم است و آنهایی که می توانند خودرو هیبریدی تولید کنند، دست به کار شوند. زیرا وزیر صنعت نیز اعلام کرده که از خودروساز سوم حمایت خواهد کرد. چه بهتر است که خودروساز سوم در زمینه هیبریدی باشد.
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس آلودگی کلانشهرها به ویژه تهران را در مرز هشدار دانست و گفت: اگر وزارت صنعت واردات خودروهای هیبریدی را به شرط داشتن خدمات پس از فروش مجوز بدهد، از این خودروها حمایت خواهد کرد. در غیر این صورت مردم وقتی ببینند خودرو هیبریدی را خریده ولی بابت تعمیران آن باید هزینه های گزافی بپردازند، از خودرو هیبریدی ناامید خواهند شد و به زیان شهرهای الوده خواهد شد.
کد مطلب : ۱۳۷۱۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.