۰

فرانسه برای عربستان، نیروگاه هسته‌ای می‌سازد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۷
به گزارش عصر تعادل،دو منبع مطلع اعلام کردند که شرکت دولتی «ای دی اف» فرانسه قصد دارد در مزایده‌ای برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای در عربستان شرکت نماید.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» عربستان سعودی که قصد کاهش مصرف داخلی نفت را دارد، در حال بررسی ساخت نیروگاه هسته‌ای  17.6 گیگاواتی برای تولید برق تا سال 2032 است و به همین دلیل تقاضانامه‌ای را به سازندگان بین‌المللی نیروگاه‌های هسته‌ای برای کسب اطلاعات در این زمینه ارسال کرده است.

برنامه‌های عربستان در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای بعد از حادثه سال ۲۰۱۱ نیروگاه فوکوشیما در ژاپن، یکی از بزرگترین‌ پروژه‌های صنعت هسته‌ای جهان است.

شرکت‌های روسی و کره جنوبی نیز گفته‌اند که قصد بررسی پیشنهاد عربستان را دارند.

برخی منابع مطلع نیز از برنامه‌های شرکت «وستیگنهاوس» (متعلق به شرکت ژاپنی توشیبا) و گفت‌‌وگو با همتایان آمریکایی برای ایجاد کنسرسیومی جهت شرکت در این مناقصه خبر دادند.

شرکت فرانسوی ای دی اف نیز گفت‌وگوهایی را برای فروش راکتورهای مدل «ای پی آر» با عربستان برگزار کرده است اما هنوز تایید نکرده که در این مناقصه حضور خواهد یافت.

یک منبع مطلع گفت: «شرکت ای دی اف قصد دارد در روندی که عربستان ایجاد کرده، شرکت کند.»

این منبع افزود که شرکت فرانسوی یاد شده می‌خواهد به پروژه «شهرک انرژی‌ هسته‌ای و تجدید‌پذیر ملک عبدالله» (KACARE) کمک کند.

این کشور اخیرا اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه‌های هسته‌ای در نظر دارد استخراج اورانیوم داخلی را آغاز کند. یک مقام دولتی عربستان این اقدام را بخشی از طرح‌های ریاض برای خودکفایی در تولید سوخت هسته‌ای خواند.
کد مطلب : ۱۳۷۲۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.