۰

ایران پرچمدار وحدت است/سعودی و صهیونیسم دو روی یک سکه

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷
ایران پرچمدار وحدت است/سعودی و صهیونیسم دو روی یک سکه
به گزارش عصر تعادل، اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسأله تکفیری ها اخیرا با مشارکت شخصیت های سیاسی و دینی از بیش از ۹۰ کشور جهان در تهران برگزار شد. شرکت کنندگان در این اجلاس بر لزوم تقویت وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی تأکید و تصریح کردند که القاء وجود اختلافات عمیق و حقیقی میان شیعیان و اهل تسنن از جمله توطئه های دشمنان به شمار می رود. در این اجلاس همچنین در خصوص مسأله فلسطین نیز بحث و تبادل نظر انجام شد و همگان تأکید کردند که مسأله فلسطین اصلی ترین و مهمترین مسأله جهان اسلام است. 
شرکت کنندگان در اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسأله تکفیری ها همچنین به خطرات ناشی از فعالیت های برخی کشورهای منطقه در قبال کشورهای جهان اسلام هشدار دادند. ازجمله کشورهایی که شخصیت های دینی و مذهبی از آن به عنوان خطری برای جهان اسلام یاد کردند، عربستان سعودی بود. حاضران در اجلاس محبان اهل بیت (ع) جملگی از مقامات ریاض به عنوان تهدیدی برای جوامع اسلامی یاد کردند و بر لزوم اتخاذ تدابیری برای مقابله با توطئه های آن برای مسلمانان، تأکید کردند. در همین ارتباط گفتگویی را با «محمد عبدالعال» از فعالان دینی فلسطینی شرکت کننده در اجلاس محبان اهل بیت (ع) ترتیب داده ایم که مشروح آن از نظر می گذرد؛
*ارزیابی شما از اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسأله تکفیری ها که اخیرا در تهران برگزار شد چیست؟ این اجلاس چه اهدافی را می تواند در زمینه روشنگری پیرامون مسأله وحدت میان مسلمانان و لزوم مقابله خطرات تکفیریها، داشته باشد؟
کسی که در مسیر برخلاف مسیر وحدت گام می گذارد و حرکت می کند ـ از روی آگاهی باشد یا ناآگاهی ـ در واقع منافع امت اسلامی را با چالش جدی مواجه می سازدبدون هیچ تردیدی می توان گفت که برگزاری این اجلاس یعنی اجلاس محبان اهل بیت (ع) و اجلاس های مانند آن نقش بسیار مهم، مؤثر و غیرقابل انکاری در تقویت وحدت میان مسلمانان و تعمیق اندیشه ها و ارزش های اسلامی ناب دارد. برگزاری این اجلاس و اجلاس های مشابه آن، در شرایطی که دشمن سالهاست برای ایجاد تفرقه میان اقشار مختلف مسلمانان توطئه چینی می کند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. 
*شما به عنوان یک فعال دینی فلسطینی نقش جمهوری اسلامی ایران در تقویت وحدت میان امت اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟ 
واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از هر طرف دیگری از مخاطرات تفرقه میان مسلمانان آگاه است. لذا تهران برای تقویت وحدت میان ارکان مختلف امت اسلامی و جمع کردن تمامی مسلمانان تحت یک پرچم واحد، اقدام به برگزاری اجلاس هایی مانند اجلاس محبان اهل بیت (ع) می کند.
ما در این اجلاس روی این مهم تأکید کردیم که اهل بیت (ع) معیار وحدت میان مسلمانان هستند. بنابراین، کسی که در مسیر برخلاف مسیر وحدت گام می گذارد و حرکت می کند ـ از روی آگاهی باشد یا ناآگاهی ؛ در واقع منافع امت اسلامی را با چالش جدی مواجه می سازد. 
در هر صورت، جمهوری اسلامی ایران امروز رهبری کشورهای جهان اسلام را برعهده دارد. برگزاری این اجلاس نیز یکی از اقدامات مناسب ایران در چارچوب همین رهبری در جهان اسلام است.
*دیدگاه شما در خصوص افزایش آگاهی امت اسلامی نسبت به خطراتی که آن را تهدید می کند چیست؟ آیا به راستی امت اسلامی به این سطح از آگاهی و هوشیاری بالا برای مقابله با دشمن رسیده است؟
نبرد امروز، نبرد آگاهی است. ما باید دشمنان ظاهری و باطنی خود را بشناسیم. یعنی آنقدر آگاهی داشته باشیم که بدانیم چه کسانی به صورت ظاهری و چه کسانی در خفا علیه امت اسلامی ما اگر حتی موفق به آزادسازی فلسطین هم بشویم و در مرحله بعد هم بتوانیم رژیم سعودی را از قبله دوم مسلمانان بیرون برانیم، اگر میزان آگاهی و هوشیاری خود را بالا نبریم، در آینده باز هم گرفتار آفت ها و غده هایی نظیر رژیم های سعودی و صهیونیستی خواهیم شدتوطئه چینی می کنند. 
بر اساس آنچه که گفته شد، اگر ما در نبرد آگاهی به پیروزی برسیم بدون شک در نبرد با دشمنان نیز به پیروزی دست خواهیم یافت. ما گمان می کنیم که مسأله فلسطین تنها مسأله مهمی است که امت اسلامی باید به آن توجه داشته باشد. تعجب نکنید. من به عنوان یک فلسطینی با شما سخن می گویم. بله در عرصه میدانی، مسأله فلسطین مهمترین مسأله جهان اسلام است اما در بُعد فکری و مفهومی مسأله آگاهی است که البته مسأله فلسطین جزئی از آن محسوب می شود. 
اکنون باید اینگونه از صحبت های خود نتیجه بگیرم که فلسطین آزاد نخواهد شد مگر با افزایش آگاهی و هوشیاری امت اسلامی نسبت به آنچه که در اراضی اشغالی می گذرد. اگر ما از مسأله آگاهی و هوشیاری در برابر دشمن و مسأله دشمن شناسی، بگذریم و عبور کنیم، پیروز نخواهیم شد و به اهداف خود نیز دست پیدا نخواهیم کرد. 
به این مسأله دقت کافی داشته باشید. ما اگر حتی موفق به آزادسازی فلسطین هم بشویم و در مرحله بعد هم بتوانیم رژیم سعودی را از قبله دوم مسلمانان بیرون برانیم، اگر میزان آگاهی و هوشیاری خود را بالا نبریم، در آینده باز هم گرفتار آفت ها و غده هایی نظیر رژیم های سعودی و صهیونیستی خواهیم شد. 
*ما امروز می بینیم که عربستان سعودی و برخی کشورهای دیگر  اقداماتی را انجام می دهد که برای جوامع اسلامی خطر بزرگی به شمار می رود. یکی از این اقدامات، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. این عادی سازی در شرایطی اتفاق می افتد که رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک جوامع اسلامی و امت اسلامی محسوب می شود. آیا این مسأله موجب به فراموشی سپرده شدن مسأله فلسطین نشده است؟ 
از آنجایی که سعودی و صهیونیسم هر دو از یک منبع تغذیه می شوند بنابراین، سقوط یکی از آنها لزوما به مثابه سقوط دیگری نیز هستبرای پاسخ دادن به این سؤال باید به پروژه غرب برای امت اسلامی و بشریت اشاره کنم. پروژه شوم غرب برای بشریت و امت اسلامی این است که غرب به دنبال نابود کردن هویت انسانی و اسلامی است. غربی ها برای این اقدام رژیم های سعودی و صهیونیستی را مأمور کرده اند. رژیم های سعودی و صهیونیستی در یک جبهه قرار دارند.
اینکه می بینید رژیم سعودی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آن هم به صورت علنی می پردازد به این خاطر است که سعودی ها همه کارت های خود را در منطقه سوزانده و این آخرین کارتی است که می توانند از آن استفاده کنند. از آنجایی که سعودی و صهیونیسم هر دو از یک منبع تغذیه می شوند بنابراین، سقوط یکی از آنها لزوما به مثابه سقوط دیگری نیز هست.
کد مطلب : ۱۳۷۲۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.