۰

لاوروف: آمریکا از روی عمد کره شمالی را تحریک می‎کند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۱
لاوروف: آمریکا از روی عمد کره شمالی را تحریک می‎کند
به گزارش عصر تعادل، «فرانس پرس» در خبری فوری با اتکا به اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، نوشت: مسکو درخواست واشنگتن مبنی بر قطع روابط با کره شمالی را رد می‌کند.
این درحالی است که خبرگزاری «راشاتودی» نیز به نقل از لاوروف نوشت: اقدامات اخیر آمریکا بود که کره شمالی را به انجام اقدام (متقابل) تحریک کرد.
وی ادامه داد: آمریکا آگاهانه کره شمالی را تحریک می‌کند و واشنگتن باید درباره قصد و غرض خود توضیح بدهد.
لاوروف در ادامه اظهارات خود گفت: این‌گونه به نظر می‌آید که آمریکا دوست دارد کره شمالی آزمایش‌های خود را از سر بگیرد چراکه ظاهرا اقدامات اخیر واشنگتن با هدف تحریک پیونگ‌یانگ به اتخاذ اقدامات عجولانه انجام می‌شود.
وی افزود: سیاست آمریکا مبنی بر افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی ناکارآمد بوده است و اعمال فشار دیگر راه به جایی نمی‌برد. واشنگتن باید گوش شنوایی برای درخواست سایر کشورها مبنی بر لزوم مذاکره مستقیم با پیونگ یانگ داشته باشد.
گفتنی است کره شمالی بامداد دیروز چهارشنبه آزمایش موشکی جدیدی انجام داد و اعلام کرد ازاین‌پس همه خاک آمریکا در تیررس موشک‌های پیونگ یانگ خواهد بود -اقدامی که نشست شورای امنیت سازمان ملل و البته ناسزاگویی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در پی داشت تا آنجا که وی در اظهاراتی غیرقابل توجیه، «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی را «توله سگ بیمار» خطاب کرد و به موج دشمنی واشنگتن- پیونگ یانگ شدت بیشتری بخشید.
کد مطلب : ۱۳۷۲۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.