۰

پهپادهای مسلح پنتاگون بر فراز نیجر

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۴
به گزارش عصر تعادل، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، پل شار، مدیر برنامه تکنولوژی و امنیت ملی در اندیشکده "مرکز امنیت آمریکایی نوین" گفت، پرسنل نیروی هوایی متخصص در امور ترانسپورت، بازرسی، بارگیری و حفظ تسلیحاتی مانند موشک‌های "هل‌فایر" و بمب‌های هدایت‌شونده با جی‌پی‌اس و هواپیماهای سوخت‌رسان،‌ تکنیسین و پرسنل پشتیبانی در نیجر نیاز خواهد بود.    
به گفته شار، خلبان‌ها و هواپیماهای مازاد هم نیاز خواهد بود. ۸۰۰ پرسنل آمریکا اکنون در نیجر حضور دارند که عمدتا در فرودگاه نیامی مستقر هستند.
هنوز مشخص نیست که از این پهپادهای مسلح در نیجر برای حفاظت بهتر از نیروهای آمریکایی، تشدید حملات علیه شبه‌نظامیان مستقر در این منطقه و یا هر دو آنها استفاده شود.
توانایی آمریکا در تامین حمایت هوایی و شناسایی کافی در نیجر پس از آن زیر سوال رفت که چهار سرباز آمریکایی در چهارم اکتبر حین حمله‌ شبه‌نظامیان در نزدیکی مرز مالی کشته شدند. یک ساعت پس از آن حمله یک جنگنده فرانسوی از مالی رسید اما شلیکی انجام نداد و پس از آن هم یک بالگرد فرانسوی آمد. حین این حمله آمریکا یک پهپاد شناسایی غیر مسلح در آسمان داشت.
به گفته شار، پهپادهای مسلح می‌توانند حملات آتی خشونت‌باری که در آنها تعداد شبه‌نظامیان از تعداد نیروهای ویژه عملیاتی بیشتر هستند، را متوقف کنند.
او با اشاره به مواردی چون عملیات سال ۱۹۹۳ در سومالی گفت: تاریخ نشان می‌دهد تیم‌های کوچک نیروهای ویژه آسیب‌پذیر هستند و شما نیاز دارید که نیروهای واکنش سریع در نزدیکی آن داشته باشید.
یک مقام وزارت خارجه که خواست نامش فاش نشود، گفت مذاکرات برای مسلح کردن پهپادهای آمریکا دست‌کم برای دو سال میان وزارت خارجه آمریکا،‌ دولت نیجر و پنتاگون در جریان بوده است. به گفته او، کشته شدن نیروهای آمریکایی در حمله اکتبر و حضور داعش در این منطقه هم بر فوریت موضوع افزود.
با این وجود مشخص نیست که آیا ارتش آمریکا باید هر بار بابت عملیات پهپادهای مسلح در خاک نیجر مجوز دریافت کند یا خیر.
به گفته اندرو لبوویچ، از کارشناسان روابط بین‌الملل در شورای اروپایی، این احتمالا به محدودیت‌های بالقوه درباره اهداف مورد حمله در خاک نیجر بستگی خواهد داشت. عملیات‌های شناسایی پهپادهای کنونی در نزدیکی مرز مالی، شمال نیجر و جنوب لیبی جایی که شبه‌نظامیان از آن به عنوان پایگاه برای حمله استفاده می‌کنند، انجام می‌شود. ممکن است از پهپادهای مذکور در آن مناطق استفاده شود.
کد مطلب : ۱۳۷۳۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.