۰

اعتیاد به اینترنت مغز را نامتعادل می‌کند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۶
به گزارش عصر تعادل، منطقه خراسان و به نقل از ساینس نیوز، محققان  کره‌ای پس از مطالعه بر روی ۱۹ داوطلب معتاد به اینترنت دریافتند که در مغز این افراد پس از استفاده فراوان از دستگاه‌های هوشمندی همچون تلفن همراه، تبلت و یا سایر سیستم‌های هوشمند انتقال‌دهنده‌های عصبی جدیدی ترشح می‌شود که فعالیت طبیعی مغز را مهار می‌کند.
پروفسور هانکوک سئو، متخصص نورو رادیولوژی از دانشگاه سئول معتقد است که افراد معتاد  به درمان واکنش نشان می‌دهند و در صورت کاهش استفاده از تلفن همراه یا سایر وسایل هوشمند وضعیت انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز آنها به حالت نرمال بر می‌گردد.
پروفسور سئو و همکارانش با استفاده از دستگاه تصویربرداری مغناطیسی آشکارکننده تغییرات متابولیکی مغز دریافتند که در مغز افراد معتاد به اینترنت میزان بیشتری انتقال‌دهنده عصبی ترشح می‌شود که به طور عمده با اعتیاد و سایر اختلالات روانی مرتبط است.
تمام  داوطلبان مورد آزمایش در این مطالعه دارای میانگین سنی ۱۵ سال بودند که همگی آنها از نظر اعتیاد به اینترنت و استفاده کنترل‌نشده از تلفن‌همراه درمان شدند.
محققان معتقدند که اعتیاد به تلفن همراه و اینترنت با سایر بیماری‌های روانی از جمله افسردگی، خشونت و کم‌خوابی ارتباط دارد.
در این مطالعه برای اولین‌بار مشخص شد که اعتیاد به اینترنت در ترشح انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز موثر است. خوشبختانه روند اعتیاد برگشت‌پذیر است و در صورت کنترل رفتارهای اعتیاد گونه تعادل انتقال‌دهنده های عصبی به حالت نرمال بر می‌گردد.
محققان معتقدند که مطالعات از این دست برای کشف عوامل مخرب سلامت روانی جامعه بسیار مهم است، چرا که اینترنت، این فناوری دنیای مدرن تقریباً همه ابعاد زندگی ما را در بر گرفته است.
کد مطلب : ۱۳۷۳۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.