۰

مذاکرات محرمانه «کوشنر» و ولیعهد عربستان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۳
به گزارش عصر تعادل، شماری از مقامات آگاه و نزدیک به «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا می گویند که این دیپلمات بلندپایه بیش از پیش نگران گفتگوهای محرمانه ای است که میان «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید، و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی برگزار شده است.

سه تن از افراد آگاه و نزدیک به وزیر امور خارجه آمریکا می گویند تیلرسون بیم آن دارد که این گفتگوها نتیجه معکوس در پی داشته و منطقه خاورمیانه را به آشوب بکشاند.

گفتنی است که دونالد ترامپ از آغاز دوره ریاست جمهوری خود جرد کوشنر ۳۶ ساله را برای رهبری فعالیتها در جهت دستیابی به یک توافق صلح پایدار (!) در خاورمیانه مأمور کرد.

تیلرسون بر این باور است که کوشنر جزئیات این گفتگوها را با وزارت امور خارجه آمریکا در میان نگذاشته و بدین ترتیب، دیپلماتهای بلندپایه آمریکا را در بی خبری و عدم اطلاع کافی از این مذاکرات بسیار حساس قرار داده است.

یکی از افراد نزدیک به وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: «مشکل آنجاست که مشاور ارشد رئیس جمهور با وزارت امور خارجه مشورت و رایزنی نمی کند – و سطح مذاکره و رایزنی کنونی با شورای امنیت ملی آمریکا نیز مشخص نیست. این موضوع هم برای شورای امنیت ملی و هم وزارت امور خارجه آمریکا یک مشکل بشمار می رود و به سادگی قابل حل نیست».

قرار است جرد کوشنر روز یکشنبه برای نخستین بار در مورد رویکرد دولت ترامپ در منطقه خاورمیانه به طور علنی صحبت کند.

نکته قابل توجه آن است که حتی پیش از انتشار گزارشاتی دال بر عزل احتمالی رکس تیلرسون از سمت وزیر امور خارجه، وزارتخانه تحت هدایت وی نگران رهیافت اعلانی کوشنر بود. 
کد مطلب : ۱۳۷۴۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.