۰

سعودی ها و «صالح» در صدد راه اندازی کودتا بودند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶
سعودی ها و «صالح» در صدد راه اندازی کودتا بودند
به گزارش عصر تعادل، سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که دستگاه های امنیتی با همکاری قبایل، مراکزی را که شبه نظامیان وابسته به کنگره مردمی یمن به ریاست علی عبدالله صالح در صنعاء پایتخت یمن بر آنها سیطره یافته بودند پس گرفتند.
«محمد عبدالسلام» شنبه شب در گفتگو با شبکه المیادین با اشاره به اینکه امنیت بر شهر صنعا حکمفرما شده و دستگاه های رسمی، موسسات دولتی در این شهر را به کنترل خود درآوردند، افزود: مردم یمن به درخواست شبه نظامیان (هواداران صالح) برای برپایی تجمع اعتراض آمیز پاسخ مثبت ندادند.
وی همچنین با اعلام اینکه اطلاعاتی در دست داریم که نشان می دهد علی عبدالله صالح با عربستان ارتباط دارد، افزود که سعودی ها و صالح در صدد راه اندازی کودتا بودند و اقدام کنونی آنان نیز برای همین منظور صورت می گیرد.
سخنگوی انصارالله اظهار داشت: ریاض برای (آموزش هواداران صالح) اقدام به برپایی اردوگاه های آموزشی کرده بود.
عبدالسلام تاکید کرد: سخنان صالح که مشروعیت را در مجلس نمایندگان قدیم خلاصه کرده است به این معناست که وی می خواهد قدرت را به پسرش منتقل کند.
وی همچنین گفت: با توجه به اظهاراتی که رئیس حزب کنگره لحظاتی پیش بیان کرد ثابت شد که مشکل بر سر حمله به چند خانه و مسجد نیست بلکه مشکل فراتر از این حرف ها است و مربوط به روابط وی با کشورهای متجاوز می شود.
گفتنی است که نیروهای کنگره ملی یمن که علی عبدالله صالح از اعضای ارشد آن محسوب می شود، اخیرا اقدامات تحریک آمیزی را در صنعاء آغاز کرده اند.
در همین راستا، رهبر انصارالله یمن روز شنبه با اشاره به حوادث صنعا اعلام کرد: نیروهای هرج و مرج طلب به دنبال آشوب، قتل و جنایات در راستای طرح های خرابکارانه هستند.
«عبدالملک الحوثی» گفت: خطاب به ساکنان صنعا می گوییم که در کنار شما هستیم. همچنین نهادهای امنیتی در کنار شما هستند و تمام تلاش خود را برای تثبیت امنیت به کار می بندیم. صنعا از امنیت و ثبات برخوردا بود تا امروز که شبه نظامیان دست به اقدامات خرابکانه زدند. امنیت حاکم بر صنعا شامل همه بدون استثنا بود. از همکاری نیروهای امنیتی و ساکنان پایتخت تمجید می کنیم و امیدواریم که ادامه داشته باشد و تقویت شود.
وی افزود: از این شبه نظامیان و رهبر آنها می خواهیم که به عقلای کنگره ملی روی آورند. سخنان رهبر شبه نظامی تعدی کننده بسیار بد بود. هدف قرار دادن مراسم گرامیداشت ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) اقدام شنیعی بود اما ما صبر کردیم و از آن چشم پوشی کردیم. حرفهای رهبر شبه نظامیان دعوت به فتنه و آشوب و درگیری و کراهت و کینه توزی، دشمنی و کذب بود.
کد مطلب : ۱۳۷۴۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.