سخنرانی توهین آمیز عبدالله صالح علیه انصارالله

12 آذر 1396 ساعت 12:52

رئیس جمهور پیشین یمن اعلام کرد در صورت لغو محاصره یمن و توقف حملات ائتلاف عربی آماده گشایش صفحه جدید در روابط با عربستان است.


به گزارش عصر تعادل، رئیس جمهور پیشین یمن دیروز (شنبه) اعلام کرد در صورت لغو محاصره یمن و توقف حملات ائتلاف عربی آماده گشایش صفحه جدید در روابط با عربستان است.
بنابر این گزارش، علی عبدالله صالح در سخنان تلویزیونی گفت: از برادرانم در کشورهای همسایه (عربستان و امارات!) می‌خواهم دشمنی علیه یمن را پایان داده و محاصره را لغو و فرودگاه‌های را بازگشایی کنند و ما هم متعهد می‌شویم صفحه جدیدی در روابط گشوده و تعامل مثبتی داشته باشیم. هرچه در یمن اتفاق افتاد کافی است.
وی تاکید کرد: ما به برادرانمان و همسایگان یمن تعهد می‌دهیم پس از آتش‌بس و گشایش فرودگاه‌ها و لغو محاصره مذاکرات مستقیم را با نمایندگان دولت “قانونی” آغاز کنیم.
صالح در ادامه با ادعای این که نیروهای حوثی به اماکن مذهبی و منازل مسکونی در صنعا یورش برده‌اند، گفت: کمیته‌هایی سیاسی و قبیله‌ای برای حل مشکلات وارد شدند اما نیروهای انصارالله “به برهم زدن آرامش” ادامه دادند.
رئیس جمهور پیشین یمن ضمن درخواست برای آتش‌بس در یمن مدعی شد، حوثی‌ها و نیروهای عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) “شبه نظامیانی غیرقانونی” هستند و بحران تنها با گفتگو میان خود مردم یمن حل می‌شود.
وی خواهان تظاهرات مردم یمن علیه انصارالله و گشایش صفحه‌ای جدید در روابط با کشورهای همسایه شد.
حزب کنگره مردمی یمن، حزب وابسته به صالح نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این حزب در تحولات اخیر نیروهای وابسته به انصارالله را مسئول کامل آغاز درگیری‌ها در پی “حرکت‌های تهاجمی و ماجراجویی‌های بی‌فایده” می‌داند و از بزرگان قبایل یمنی می‌خواهد با آنها مقابله کنند. این حزب در ادامه شورای عالی سیاسی یمن را “مسئول مستقیم تمامی این تحولات در پی مسامحه آشکار در برابر این نیروها و عدم مقابله با آنها” دانست.
حزب کنگره مردمی یمن در ادامه همه مردم یمن را به دفاع از خود، کشور، انقلاب و وحدتشان که امروز با خطرناک‌ترین توطئه دشمنان مواجه است و این “توطئه” که به دست نیروهای انصارالله اجرا می‌شود، دعوت کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است، زمان آن رسیده که همه در یک صف برای مقابله با تلاش‌ها برای ایجاد یک جنگ داخلی ویرانگر بایستیم، جنگی که امروز در صنعا آغاز شده و امکان گسترش آن در سراسر کشور وجود دارد.
در بیانیه مذکور یکی از مسئولان کنگره مردمی سراسری یمن از نیروهای وابسته به خود خواست هیچ یک از دستورات رهبران نیروهای وابسته به انصارالله و یا ناظران آنها را اجرا نکنند.
در واکنش به این سخنان سخنگوی انصارالله رسما علی عبدالله صالح را به تلاش برای فتنه انگیزی در یمن متهم ساخته و رهبر این گروه نیز وی را دعوت به تعقل و برخورد فکورانه و حکمت آمیز با بحرانها دعوت کرده است.


کد مطلب: 137431

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/137431/سخنرانی-توهین-آمیز-عبدالله-صالح-علیه-انصارالله

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir