چگونگی پرداخت وام‌های معدنی اعلام شد

12 آذر 1396 ساعت 14:38

در حالی که بعد از حوادثی که در معادن زغال‌سنگ از جمله معدن زغال‌سنگ یورت رخ داد، وزیر صنعت، معدن و تجارت از صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی خواست تا در تسهیلات‌دهی به معادن، معادن زغال‌سنگ را در اولویت قرار دهد. اما مدیرعامل این صندوق معتقد است که عملا اولویت‌بندی معادن برای دریافت تسهیلات با وزارت صنعت، معدن و تجارت است.


به گزارش عصر تعادل، محمدرضا عربی مزرعه‌شاهی گفت: درباره تسهیلات‌دهی به معادن اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که باید با توجه به شرایط پیش آمده برای زغال سنگ آنها را در اولویت تسهیلات‌دهی قرار دهیم که البته نظر درستی است و ما سعی خواهیم کرد تا با توجه به شرایطی که این معادن دارند و اشتغالزایی که می‌توانند در منطقه خود داشته باشند، نهایت همکاری خود را داشته باشیم ولی عملا بخشی از این همکاری باید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.
وی با بیان اینکه ضمانت تسهیلاتی که صندوق صادر می‌کند از منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت است که افراد را برای دریافت تسهیلات به صندوق معرفی می‌کند و اولویت‌ بندی برای معادن زغال‌سنگ نیز قبل از اینکه به صندوق برسد، باید از طرف وزارتخانه صورت بگیرد.
عربی مزرعه شاهی همچنین با اشاره به عملکرد صندوق در خصوص پرداخت تسهیلات گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی در هشت ماه گذشته نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان بیمه‌نامه تسهیلات برای واحدهای معدنی صادر کرده‌ایم و حدود ۱۱۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات مصوب از بانک‌ها برای واحدهای متقاضی دریافت کردیم که بخش زیادی از آنها نیز پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی با اشاره به اینکه عملکرد صندوق در این هشت ماه رکوردی در سال‌های تاسیس آن به شمار می‌رود، گفت: از جمله علت‌های ثبت چنین رکوردی افزایش اعتبار صندوق بوده و البته امسال بانک‌ها همکاری بهتری داشتند و مانند سال قبل قفل نبودند.
عربی مزرعه‌شاهی ضمن بیان اینکه سه بانک رفاه، بانک ملت و بانک صنعت و معدن بانک‌های عامل این صندوق هستند، افزود: امسال روابط صندوق با بانک‌ها بهبود پیدا کرده است و با وجود اینکه همچنان روند طولانی کاغذبازی و مدرک‌بازی از جانب بانک‌ها وجود دارد ولی تعاملاتی در این زمینه ایجاد شده و نسبت به سال گذشته بهبود داشته است.
به گزارش ایسنا، امسال اعتبار صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است و تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده‌اند.


کد مطلب: 137442

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/137442/چگونگی-پرداخت-وام-های-معدنی-اعلام

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir