شناسایی ساختمان‌های پرخطر تهران

12 آذر 1396 ساعت 14:54

شهردار منطقه 7 از اجرای طرح شناسایی ساختمان های پرخطر با هدف مدیریت بحران این ساختمان‌ها خبر داد.


به گزارش عصر تعادل، سمیه حاجوی در زمینه شناسایی ساختمان‌های ناایمن منطقه گفت: با تشکیل کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با عضویت معاونان و شهرداران نواحی پنجگانه طرح شناسایی ساختمان های نا ایمن در سطح این منطقه در حال اجراست.
شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه تاکنون 50 ساختمان پرخطر در منطقه در فاز اول شناسایی شده است و در سامانه  GIS بارگذاری شده است، تاکید کرد: پس از شناسایی ساختمان پرخطر و بارگذاری این ساختمان ها در سامانه پارسل های آسیب پذیر شهر تهران، برای ساختمان‌های مذکور، ضمن تشکیل پرونده، دستورالعمل ایمن‌سازی ابلاغ و اخطارهای لازم صادر شد.
به گفته وی همچنین مقرر شد، پرونده این ساختمان‌ها بنا به مورد مطرح شده در کمیته پدافند غیر عامل، رسیدگی و درباره رفع ناایمنی از سوی مالکان، به قوه قضائیه معرفی شود تا اقدامات قضایی لازم در این مورد اتخاذ شود.
حاجوی ضمن تاکید بر تشکیل گروه مدیریت بحران برای اماکن تجاری مهم منطقه، عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزشی ایمنی و مدیریت بحران برای اعضا ساختمان و یا پلمب ساختمان‌های با ریسک خطرپذیری بالا با دستور قضایی از دیگر اقداماتی است که از سوی این منطقه در راستای اجرای این طرح انجام خواهد شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، وی با بیان اینکه مدیریت منطقه باید با ملاحظات فنی و فیزیکی انجام شده و بر اساس دانش مسائل شهری و مدیریت شهری موانع را از پیش رو بردارد، یادآور شد: اجرای دقیق مقرارات ملی ساختمان تنها راهکار تأمین ایمنی سازه‌های شهر است و مقررات ملی ساختمان مجموعه‌ای از ضوابط فنی و حقوقی لازم‌الاجرا در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی است که باید به آن توجه ویژه شود.


کد مطلب: 137443

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/137443/شناسایی-ساختمان-های-پرخطر-تهران

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir