عبدالله صالح: دوران حوثی‌ها به سر رسیده/جایگاه طبیعی یمن در بین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است

12 آذر 1396 ساعت 15:17

رئیس جمهوری پیشین یمن که علیه همپیمانان سابق خود کودتا کرده است، گفت: جایگاه طبیعی یمن در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.


به گزارش عصر تعادل، به نقل از روسیا الیوم، علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ الرأی کویت تصریح کرد: در یمن ممکن نیست که معادله "دولت کوچکی در داخل یک دولت" به وقوع پیوندد. همزیستی میان دولت و "شبه نظامیان"(حوثی‌ها) وجود ندارد.
وی که جهت‌گیری‌هایش کاملاً پس از همسویی با ائتلاف متجاوز به یمن تغییر کرده است، گفت: دوره قدرت "شبه نظامیان" پایان یافته است و از امروز به بعد همزیستی میان دولت با یک "دولت کوچک" وجود ندارد. جایگاه طبیعی یمنی‌ها در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.
علی عبد الله صالح مدعی شد: «ما کارهای بسیاری را از انصارالله تحمل کردیم، اما سازش را ترجیح دادیم، دو گزینه در مقابل ما وجود داشت که یکی حفاظت از دولت و نهادها و حفاظت از جان مردممان در سراسر یمن بود و گزینه دیگر ادامه روش "شبه نظامیان" بود و باید  کاری را که لازم بود، می‌کردیم چراکه تاریخ به کسی رحم نمی‌کند.»
وی بدون درنظر گرفتن تجاوزهای وحشیانه ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره اعمال شده توسط این ائتلاف علیه یمن، مدعی شد: علت اصلی رنج‌های که یمن از داخل و خارج متحول می‌شود، حوثی‌ها هستند!
علی عبدالله صالح مدعی شد: "حوثی‌ها از انقلاب و جمهوری و وحدت انتقام می‌گیرند."
وی بر "گشودن صفحه‌ای جدید با کشورهای همسایه و ائتلاف کنندگان با آنها" تاکید کرد.
علی عبدالله صالح همچنین تعهد داد که پس از آنکه آتش بس برقرار شود و محاصره‌ها به ویژه محاصره فرودگاه برداشته شود، وارد مذاکرات مستقیمی از طریق قدرت قانونی که پارلمان نماینده آن است، شود و حوثی‌ها از بین برده شوند و سپس برای مرحله انتقالی تلاش شود.


کد مطلب: 137447

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/137447/عبدالله-صالح-دوران-حوثی-ها-سر-رسیده-جایگاه-طبیعی-یمن-بین-کشورهای-عرب-حاشیه-خلیج-فارس

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir