۰
فرماندار گناباد تاکید کرد؛

تمامی دستگاه ها برای کمک به معلولین کمک کنند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۹
به گزارش عصرتعادل، محمدعلی نبی پور ظهر یکشنبه به مناسبت روز جهانی معلولان در جمع مددکاران حوزه توانبخشی اداره بهزیستی گناباد اظهار کرد: فلسفه تشکیل بهزیستی، فرهنگ سازی در پیشگیری از معلولیت ها بوده و لذا بر این اساس بایستی در مرحله اول معلولیت ها را به حداقل رساند. 
وی افزود: پیشگیری از معلولیت ضرورت امروز جامعه است زیرا هزینه های پیشگیری بسیار کمتر از هزینه های درمانی است که برای این عزیزان صورت می گیرد. 
فرماندار گناباد با بیان اینکه دانشگاه ها می توانند در پیشگیری از معلولیت ها کمک کنند خاطرنشان کرد: اگر به روستایی مراجعه می کنیم که تعداد معلولین آن روستا بالا بوده، اولا باید این را مطالعه و بررسی کرد که چرا درصد معلولیت در این روستا بیشتر است.وی با اشاره به فعالیت مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی در این شهرستان ابراز کرد: باید در راستای کاهش معلولیت، مردم را بسیج کرد  و معلولیت را در جامعه به حداقل رساند. 
نبی پور توانایی بسیاری از معلولان را از افراد سالم بیشتر دانست و افزود: همه دستگاه ها و مردم باید به این جمع بندی برسند که میتوان به معلول کمک کرد؛ چراکه با بسترسازی ایجاد شده ، امکان حضور و مشارکت معلولین در جامعه بیشتر می شود.
کد مطلب : ۱۳۷۴۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.