۱
امام‌جمعه‌موقت تهران: جریانی که بی‌حجابی را تئوریزه‌می‌کند گناهش به‌مراتب بدتر از بی‌حجاب‌هاست

آیت الله سیداحمدخاتمی:بدانند که خاتمی منتظر شهادت است!

تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۶
آیت الله سیداحمدخاتمی:بدانند که خاتمی منتظر شهادت است!
به گزارش عصر تعادل به نقل از خبرگزاری‌ها، سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه دیروز پایتخت در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه انسان مومن نباید رفتار نابخردانه ای داشته باشد، اظهارداشت: از عمرتان درست استفاده کنید و هر چه دلتان خواست را پیروی نکنید. باید دید که خداوند آن کار را اجازه می دهد یا خیر، یعنی اگر انسانی مطیع نفس باشد در لبه پرتگاه قرار می گیرد.
وی گفت: یکی از مواردی که قرآن از سبک زندگی مسلمانان به ما می گوید اینکه یاد خدا، نعمت ها و شخصیت های وارسته و بزرگ زندگی انسان را می سازد. شبکه های بیگانه در پی الگوسازی های بدلی در زندگی ما هستند. الگوهای بدلی، آدم‌هایی که از خدا بی‌خبر هستند و یک بار پیشانی برای خدا به خاک نسائیده‌اند را برای جوانان الگو می‌کنند.
اهم صحبت های او از این قرار است:
* متاسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد دو جریان ترویج بدحجابی و شل حجابی بودیم و جریانی که می‌خواهد این مسئله را توجیه و تئوریزه کند. جریانی که بی‌حجابی و بدحجابی را تئوریزه می‌کند گناهش به مراتب بدتر از بی‌حجاب‌ها است. حجاب قانون خداست. همه فقها می‌گویند حجاب از ضروریات دین است.
*قانون حجاب اجباری را زیر سوال می برند. این جماعت اگر قدرت پیدا کنند می گویند که حتی حجاب اختیاری هم نه، آنچنان که کعبه عشق آنها، اروپا اینگونه است! صحبت، صحبت حجاب اجباری و غیر اجباری نیست، صحبت، صحبت قانون خداست.
*حجاب از ضروریات دین است. تا الگوی عفاف جناب مریم است، خانم های متدین ما به این حرف ها گوش نمی دهند و ممکن است که افراد ساده لوح تحت تاثیر قرار گیرند. قرآن در بین زنان حضرت مریم(س) را از قله های پاکی و عفاف معرفی کرده که این یک ارزش است و باید این بانوی قله عفاف را پاسداشت. وی یک الگو است. مردان نیز باید عفاف داشته باشند.
* در دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با رئیس اوقاف سوریه، رهبری از محور مقاومت یاد کردند و بشار اسد را یک مبارز مقاوم نام نهادند و بر وحدت بین‌المسلمین با اشاره به نقاط مشترک تاکید کردند و فرمودند امیدواریم در قدس نماز بخوانیم و این روز دیر نیست.
*{ با اشاره به حوادث اخیر در خیابان پاسداران } جنایتکارانی که شهید حدادیان را بین خودشان کشاندند و هر کسی با هر چه داشت او را زد و جمجمه‌اش را از پشت سوراخ کردند، یعنی داعش‌های وطنی. سخن همه مردم این است که عوامل این جنایت مشخص شوند و به اشد مجازات برسند.
* مطمئن هستم صحبت‌های این هفته من مانند صحبت‌های هفته قبلم باعث خواهد شد من را در فضای مجازی نوازش کرده، فحاشی و اهانت کنند. اما بدانند خاتمی منتظر شهادت است و کوچکترین و کمترینِ شماست و دعا کنید در این صراط مستقیم افتخار همراهی با شما را داشته باشد.
*گناه، رفتار نابخردانه است و نباید رفتار نابخردانه ای داشت؛ نباید هرچه دلتان خواست، دنبال آن بروید. زیرا کسی که رفتار نابخردانه دارد، در لبه پرتگاه قرار می گیرد.
*باید ارزش صداقت را در دین دانست. باید ارزش اخلاص در دین را نیز دانست. برای مخلصیت، آدم با تمام وجود باید خدایی شود و اگر کسی تمامی اعمالش برای خداوند باشد، ارزشمند است. آدم نباید جز برای خداوند حرکت نکند.
کد مطلب : ۱۳۷۴۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.