۰
رئیس پلیس پایتخت خبر داد

کشف ۲۱ تن مواد و دستگیری ۲۰ هزار معتاد متجاهر در سلسله عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کشف ۲۱ تن مواد و دستگیری ۲۰ هزار معتاد متجاهر در سلسله عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر
 سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح والعادیات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله جدید اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر در هفته گذشته در 8 مرحله 7 باند بزرگ و عمده مواد مخدر در تهران شناسایی و منهدم شد. 
رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: در این عملیات‌ها بالغ بر یک تن مواد مخدر و همچنین یک تن مواد پیش‌ساز و 500 کیلوگرم انواع قرص و شربت متادون کشف و ضبط شد. 
این مقام ارشد پلیس تهران بزرگ با اعلام این مطلب که در این طرح 200 نفر از قاچاقچیان عمده دستگیر شدند، گفت: پلیس در تمام عملیات‌ها شناسایی، دستگیری و مبارزه با توزیع‌کنندگان، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر را در دستورکار دارد و در این طرح نیز 230 خرده‌فروش از سطح پارک‌ها و معابر جمع‌آوری شدند؛ 800 معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند و 15 دستگاه خودرو کشف و ضبط شد. 
سردار رحیمی به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت پرداخت و اعلام کرد: در 11 ماه گذشته طی عملیات‌های مختلف مأموران پلیس 21 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد، 70 باند عمده مواد مخدر متلاشی و 20 هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شد. 
وی افزود:‌ در عملکرد 11 ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر، افزایش 15 درصدی کشفیات و 7 درصدی دستگیری قاچاقچیان را شاهد بودیم. 
رئیس پلیس پایتخت به انهدام باند واردکننده کوکائین از ترکیه به ایران اشاره و اعلام کرد: باند سه نفره متشکل از اعضای ایرانی و ترک که کوکائین را وارد ایران می‌کردند شناسایی و منهدم شدند؛ در مرحله دستگیری آنها نیم کیلو کوکائین از آنها کشف و ضبط شد. 
وی تصریح کرد: جمع‌آوری معتادان و مصرف‌کنندگان را به جد در دستور کار داریم و تلاش کردیم تا فضا را در بخش عرضه و تقاضا ناامن سازیم و به طورکلی باید بگوییم که امنیت را از آنها گرفته‌ایم و این شیوه مبارزه بی‌امان را با قدرت ادامه خواهیم داد. 
سردار رحیمی در خصوص برخورد با عرضه‌کنندگان مواد محترقه اعلام کرد: تا الان 9 انبار بزرگ مواد محترقه شناسایی شده است. 
وی گفت: به واحدهای صنفی و چند پاساژ مطرح در این زمینه تذکر جدی داده‌ایم. امسال برخورد پلیس در چهارشنبه سوری قاطع و بدون اغماض است  و با هماهنگی دستگاه قضایی با واحدهای صنفی که به فروش مواد محترقه اقدام کنند، برخورد و پلمپ خواهند شد. 
وی ادامه داد: نگرانی ما بیشتر در حوزه مواد دست‌ساز است، چرا که اکثر افراد در این زمینه آشنایی کامل را نداشته و به حادثه‌آفرینی منجر می‌شود؛ ما نگران جوانان هستیم. 
سردار رحیمی به افرادی که به فروش و توزیع و ساخت مواد محترقه اقدام کنند اولتیماتوم داد و گفت:‌برخورد قاطع و بازداشت طولانی در انتظار آنهاست. 
وی در حوزه معتادان متجاهر گفت: باید فکر جدیدتر و طرحی نو در این خصوص اندیشید؛ باید مکانی برای نگهداری معتادان متجاهر پیش‌بینی شود که همه نوع امکانات از پزشک، روانپزشک و حتی بازارچه برای فروش کالاهای دست‌ساز و خوداشتغالی آنها را داشته باشد؛ این طرح نو می‌تواند ضمن درمان، اشتغال و سرگرمی را برای معتادان متجاهر دربرداشته باشد؛ البته باید دسترسی به مواد نیز محدود شود. 
رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد:‌این پیشنهاد را به ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اعلام کردیم. 
کد مطلب : ۱۳۷۴۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.