۰

کلاهبرداران با سندهای متقاضیان،وام می گرفتند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کلاهبرداران با سندهای متقاضیان،وام می گرفتند
بررسی اظهارات شاکی‌ها نشان داد که یک زن و شوهر تحت پوشش شرکتی تحت عنوان «مشاوران کلید مهر» و تأسیس دفتر شرکت در مجتمع تجاری و اداری بوستان واقع در پونک، اقدام به انتشار آگهی با موضوع پرداخت تسهیلات مالی (وام) در روزنامه‌ها کرده‌اند و در ادامه با سوء‌استفاده از ضمانت نامه‌های ارائه شده از سوی متقاضیان دریافت وام اقدام به دریافت چندین میلیون تومان از شعبه‌های بانکی کرده‌اند و سپس از محل شرکت متواری شده‌اند.
یکی از مالباختگان در این خصوص به کارآگاهان گفت: به‌دلیل مشکلات شدید مالی و نداشتن ضامن معتبر، از طریق آگهی در روزنامه‌‌ای با شرکت مشاوران کلید مهر که متعلق به شخصی به‌نام رضا. ش. است، آشنا شدم. پس از مراجعه به دفتر شرکت در منطقه پونک با ارائه سند مالکیت واحد مسکونی خودم اقدام به دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی کردم و مقرر شد تا سند خانه‌ام به‌عنوان ضمانت، تا زمان تسویه کامل وام در اختیار شرکت قرار داشته باشد. پس از تسویه وام، برای دریافت سند خانه به دفتر شرکت مراجعه کردم ولی متوجه شدم شرکت تعطیل شده است. مدت کوتاهی از این ماجرا گذشته بود که با آمدن اخطاریه‌ای از بانک اطلاع پیدا کردم که رضا. ش. با استفاده از سند ملکی خانه‌ام، وام ۱۵۰ میلیون تومانی از بانک گرفته و متواری شده است.
کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در بررسی سوابق شرکت مشاوران کلید مهر اطلاع پیدا کردند که صاحبان آن با تأسیس این شرکت کاغذی و صرفاً با ثبت شرکت و بدون اخذ هرگونه مجوز قانونی از بانک مرکزی برای انجام فعالیت مالی در خصوص پرداخت تسهیلات (وام) اقدام به انتشار آگهی در روزنامه‌ها کرده‌اند و سپس با اسناد ملکی متقاضیان وام از بانک‌ها پول گرفته‌اند. در بررسی حساب‌های بانکی متعلق به متهم اصلی پرونده که از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری است روشن شد که آزاد شده و به اتفاق همسرش پیش از متواری شدن اقدام به برداشت کامل پول‌ها از حساب‌های بانکی خود کرده‌اند و از مخفیگاه شان در منطقه پونک متواری شده‌اند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری این دو متهم اظهارداشت: متهمان پرونده پس از متواری شدن از مخفیگاه شان در منطقه پونک و با اطلاع داشتن از شکایت مالباختگان، زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده بودند و هر بار در کمترین زمان ممکن نسبت به جابه‌جایی مخفیگاه‌شان اقدام می‌کردند. اما با وجود این شرایط، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه این زن و شوهر کلاهبردار در شهرک شهید باقری شدند و در ساعت 7 صبح روز جمعه آنها را که قصد داشتند تا در همین روز نسبت به جابه‌جایی مجدد مخفیگاه شان اقدام کنند، دستگیر کردند.
 در حال حاضر تعدادی از شاکی‌ها شناسایی شده‌اند به همین خاطر از دیگر مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد از سوی دایرکنندگان شرکت مشاوران کلید مهر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود تا برای طرح شکایت به نشانی اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
 
کد مطلب : ۱۳۷۵۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.