۰

سوال از رئیس‌جمهور بی‌نتیجه ماند /امضاها ریزش کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
سوال از رئیس‌جمهور بی‌نتیجه ماند /امضاها ریزش کرد
فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز درباره سرانجام طرح سوال از رئیس جمهور به عصر تعادل گفت: من از امضا کنندگان سوال از رئیس جمهور بودم و امضا خود را نیز پس نگرفتم اما معتقدم اگر در بحث فساد و نظارت بر فساد مصر هستیم یکی از بستر های فساد همین موسسات مالی غیر خصوصی است که باید به آنها بپردازیم و به دنبال این باشیم که چرا در چندسال اخیر این موسسات این چنین با کمبود بودجه مواجه شدند.
او ادامه داد: من نگاهم به سوال از رئیس جمهور این نیست که او بیاید و به مسئله موسسات مالی پاسخ دهد بلکه معتقدم با طرح چنین سوالی می توانیم یک بستری فراهم کنیم تا بانک مرکزی در مسیری قرار گیرد که از آن طریق بتوانیم ریشه های فساد را شناسایی کنیم. نه اینکه چند نفر پولی جمع کنند و در صورت خسارت اجازه داشته باشند از مردم 10 هزار میلیارد تومان پول بگیرند.
رجبی با اشاره به پشت پرده های موسسات مالی گفت: ما برخی از موسسات را بررسی می کنیم می بینیم افراد صاحب نفوذی حمایت آشکار، معنوی و یا ضمنی از این مسئله داشتند لذا اگر درباره مبارزه با فساد اعتقاد راسخ داریم همین مسئله موسسات مالی است.
او در پاسخ به این سوال که آیا کسی امضای خود را پس گرفته است یا خیر گفت: بله تعداد زیادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند به گونه ای که طرح سوال از نصاب خارج شد و عده ای در تلاش بودند تا دوباره امضا جمع کنند؛ اما به طور کلی دلیل ما برای سوال از رئیس جمهور توضیح دادن او در این رابطه نیست چرا که می دانیم دولت در حد بضاعتش وارد عمل شد اما از آنجایی که تعداد موسسات افزایش داشته است و همه هم اعلام کرده اند مشکل دارند می خواهیم یک بررسی ویژه داشته باشیم.
کد مطلب : ۱۳۷۵۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.