۰

تسهیلات جدید سربازی نهایی شد/ توضیحات تندگویان درباره توافقنامه با ستادکل نیروهای مسلح

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۵
تسهیلات جدید سربازی نهایی شد/ توضیحات تندگویان درباره توافقنامه با ستادکل نیروهای مسلح
محمدمهدی تندگویان دراین باره به خبرآنلاین گفت: امروز جلسه امضای تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با ستادکل نیروهای مسلح با حضور دکتر سلطانی‌فر و سردار باقری برگزار شد. در بخشی از این تفاهم نامه به این جمع‌بندی رسیدیم که مدتی از سربازی نیروهای وظیفه که عضو تشکل های مردم نهاد مورد تأیید معاونت ساماندهی جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح هستند، در تشکل‌هایشان سپری شود.
او گفت: البته این چند ماه قول این تفاهم‌نامه رابه تشکل های کارآفرین داده بودیم و امروز این مذاکرات نهایی شد و به امضا رسید. این تفاهم نامه از سال آینده اجرا می‌شود. این افراد مشمول می‌توانند حداقل 6 ماه پایانی دوران خدمتشان را در تشکل‌های مردم نهاد کارآفرین حوزه جوانان بگذرانند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای این منظور کارگروه مشترک بین این معاونت و ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود. جزییات این تفاهم‌نامه در جدولی که تدوین خواهد شد اعلام می‌شود؛ البته این جدول سال 97 آماده خواهد شد که بر اساس آن مدت زمان امریه جوانان عضو تشکل‌های کارآفرین طبق مهارتهایی که ما اعلام می‌کنیم، تعیین می‌شود.
او درباره شیوه استفاده مشمولان از این تسهیلات گفت: اگر فردی که وارد خدمت سربازی می‌شود، مورد تایید ما و ستاد کل نیروهای مسلح باشد که در تشکل‌های کارآفرین فعالیت می‌کند می تواند 6 ماه پایان خدمتش را در تشکل کارآفرین خود سپری کند.
به گفته تندگویان این تفاهم‌نامه بیشتر بر حوزه کارآفرینی روستایی و مناطق محروم تاکید دارد: مشمول دوران خدمت سربازی که در تشکل‌های کارآفرینی مشغول هستند را به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می‌کنیم تا بخشی از دوران خدمتشان را به عنوان کسر خدمت در همان تشکل سپری کنند.
او گفت:  در این تفاهم نامه بخش هایی هم درمورد حوزه آموزشی «سرباز مهارت» وجود دارد که وزارت ورزش و جوانان پذیرفت آموزش های تخصصی را در حوزه های ورزش و نگهداری از اماکن ورزشی به سربازانی که الان در حال خدمت هستند تحت عنوان سرباز مهارت ارائه کند.
کد مطلب : ۱۳۷۵۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.