همه مردم در طرح درختکاری مشارکت کنند/ایجاد کمربند سبز برای محیط زیست و جلوگیری از توسعه بی‌رویه تهران بسیار مؤثر است

15 اسفند 1396 ساعت 12:17

رئیس جمهور گفت: از همه اقشار مردم و سمن‌های فعال در زمینه محیط زیست می‌خواهم در زمینه درختکاری مشارکت کنند.


به گزارش  خبرنگار عصر تعادل؛ روحانی در مراسم بهره برداری از طرح ۱۲۰۰ هکتاری کمربند سبز پیرامون تهران اظهار کرد: امروز برای سلامت جامعه نیازمند به یک محیط زیست سالم هستیم و درخنکاری و حفظ مراتع و جنگلها و توسعه آنها اولویت ماست.
رئیس جمهور گفت: در سالهای گذشته میلیونها هکتار جنگل را از دست دادیم و سودجویان و متصرفان غیر قانونی عاملی بودند که کمتر بتوایم از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: از خدمات همه ارگانها و شهرداری تهران که تلاش کرده‌اند یک کمربند سبز اطراف تهران ایجاد کند تا از توسغه بی‌رویه این شهر جلوگیری شود، تشکر می‌کنیم.
روحانی افزود: امیدواریم در سطح کشور، جنگل و مراتع را حفاظت و از تکرار مسائلی که در سالهای گذشته درحوزه محیط زیست بوجود آمد، جلوگیری کنیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: مسئله بیابان زایی و تخریب جنگلها یک خطر است و امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی در زمینه زراعت چوب کشاورزان را تشویق کند، چرا که این امر می تواند درآمد خوبی برای آنها حاصل کند و بخشی از مشکلات ما را جبران کنند. از طرفی هم از طریق نهال کاری می توانیم در آینده جلوی بسیاری از مشکلات مانند ریزگردها را بگیریم.
وی اضافه کرد: از همه اقشار مردم و سمن های فعال در زمینه محیط زیست می خواهم در زمینه درختکاری فعالیت کنند و مردم را تشویق به این کار کنند.
روحانی گفت: در ایام نوروز و در طبیعت گردی از محیط زیست مراقبت شود.


کد مطلب: 137554

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/137554/همه-مردم-طرح-درختکاری-مشارکت-کنند-ایجاد-کمربند-سبز-محیط-زیست-جلوگیری-توسعه-بی-رویه-تهران-بسیار-مؤثر

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir