ایجاد ۸۱۹ هزار شغل در ۹ ماهه امسال

15 اسفند 1396 ساعت 12:51

رئیس مرکز آمار ایران گفت: از ۸۳۶ هزار نفر خالص جمعیت فعال تازه‌وارد به بازار کار، ۸۱۹ هزار نفر شاغل شدند.


به گزارش خبرنگار عصر تعادل، امیدعلی پارسا در نشست تخصصی کالبدشکافی آمارهای اشتغال و بیکاری با اشاره به ضرورت تعمیق اعتماد نسبت به نظام آماری اظهار داشت: مقایسه آمار متوسطه ۹ ماهه امسال با سال گذشته حمایت از افزایش نرخ مشارکت به میزان یک درصد و کاهش نرخ بیکاری به میزان ۰.۳ درصد دارد. 
وی افزود:‌ ۸۳۶ هزار نفر به طور خالص به جمعیت فعال بازار کار کشور اضافه شده‌اند. مجموعه بیکاران مطلق کشور اکنون ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار نفر هستند. 
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه شاغلان در بخش کشاورزی ۹۲ هزار نفر و صنعت ساخت ۲۳۵ هزار نفر هستند، تصریح کرد: در بخش ساختمان ۶۳ هزار نفر و خدمات ۴۲۸ هزار نفر افزایش یافته‌اند. 
وی افزود: مقایسه این عدد با سال گذشته و حتی قبل از انقلاب نشان می‌دهد که روند اشتغال در ۹ ماه امسال وضعیت بهتری نسبت به سال قبل داشته، اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم. 
به گفته رئیس مرکز آمار ایران، سالانه شاغلان ۲ درصد افزایش دارند که این روند تا سال ۷۵ ادامه داشته است اما تا سال ۹۵ این رشد ۲.۵ درصد بوده و در سال ۹۵ رشد تعداد شاغلان ۲.۸ درصد بوده است. 
پارسا یادآور شد: مقایسه ۹ ماهه سال جاری با سال قبل حکایت از افزایش ۲.۶ درصدی تعداد شاغلان دارد، اگرچه نیاز کشور سالانه ۴ درصد افزایش تعداد شاغلان است. 
وی ادامه داد: در ۹ ماهه از ۸۳۶ هزار نفر افراد فعال ۸۱۹ نفر شاغل شده‌اند. 


کد مطلب: 137559

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/137559/ایجاد-۸۱۹-هزار-شغل-۹-ماهه-امسال

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir