۱

کمبود تخت‌های سوختگی در کشور/ وقوع سالانه ۲۵۰ هزار سوختگی در کشور

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴
کمبود تخت‌های سوختگی در کشور/ وقوع سالانه ۲۵۰ هزار سوختگی در کشور
مصطفی ده‌مرده‌ای ، با اشاره به نزدیک شدن به ایام چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: سال گذشته 98 مورد مراجعه به بیمارستان شهید مطهری به دلیل سوختگی چهارشنبه آخر سال بودیم که 80 مورد آنها به صورت سرپایی درمان و 13 مورد بستری شدند.
وی با اشاره به اینکه مرگ ناشی از سوختگی خوشبختانه در این بیمارستان نداشتیم، گفت: البته باید توجه داشت که صدمات ناشی از سوختگی بسیار جدی است و تعداد زیادی از افرادی که چهارشنبه آخر سال گذشته دچار حادثه شدند هنوز برای درمان به بیمارستان مراجعه می‌کنند. بنابراین صدمات ناشی از سوختگی اکثرا برگشت ناپذیر است.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری تأکید کرد: کودکان و نوجوانان در این ایام باید بیشتر تحت مراقبت خانواده بوده و این مراسم را در فضاهای غیرقابل کنترل برگزار نکنند چرا که بسیاری از افرادی که دچار صدمات در این ایام می‌شوند مقصر نبوده و رهگذران و عابران بوده‌اند.
وی با بیان اینکه سالانه حدود 250 هزار مورد سوختگی در کشور رخ می‌دهد،‌ گفت: 25 هزار مورد از این افراد در بیمارستان بستری و حدود 2500 نفر جان خود را از دست می‌دهند.
ده‌مرده‌ای در مورد تخت‌های سوختگی در کشور تأکید کرد: در حال حاضر بیمار سوختگی نداریم که اقدامات درمانی برای آن انجام نشود. البته حداقل تخت‌های بیمارستانی مربوط به سوختگی باید دو برابر شود که این رقم در حال حاضر 1150 مورد است.
وی در پایان از اعلام آمادگی بیمارستان شهید مطهری جهت ارائه خدمات در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت:‌امیدواریم امسال نسبت به سال گذشته شاهد وقوع حوادث کمتری در کشور باشیم.
کد مطلب : ۱۳۷۵۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.