۰

هیلی: هنگام صحبت در مورد امنیت خاورمیانه باید از موضوع ایران سخن گفت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۶
هیلی: هنگام صحبت در مورد امنیت خاورمیانه باید از موضوع ایران سخن گفت
به گزارش عصر تعادل به نقل از الجزیره، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد که برای سخن گفتن از امنیت خاورمیانه باید به موضوع ایران بپردازیم.
«نیکی هیلی» در نشست آیپک گفت: ما به مقابله با اقدامات ضد اسرائیلی سازمان ملل متحد پرداختیم. سازمان ملل متحد هر ساله جلسه هایی برای بررسی اوضاع منطقه خاورمیانه ترتیب می داد و در این جلسه ها مساله اسرائیل مورد توجه قرار می گرفت و این امر برای من ناگوار بود. من در جلسه نخست شرکت کردم و به صورت علنی گفتم اگر ما می خواهیم از امنیت خاورمیانه سخن بگوییم باید به مساله ایران یا سوریه یا حزب الله یا حماس یا داعش یا قحطی در یمن بپردازیم، در منطقه خاورمیانه مشکلات بسیاری وجود دارد و اسرائیل هیچ ارتباطی به این مشکلات ندارد.
هیلی در خصوص موضوع قدس هم مدعی شد: «شهر قدس همیشه پایتخت اسرائیل بوده است».
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «اگر بخواهیم شفاف باشیم من می دانم که شهر قدس همیشه پایتخت اسرائیل بوده است. این موضوعی نبوده که ما با ایجاد سفارت آن را ایجاد کرده باشیم. این با تصمیم آمریکا ایجاد نشده است. آمریکا شهر قدس را پایتخت اسرائیل قرار نداده است. آنچه رئیس جمهور ترامپ انجام داد این بود که با اعتبار قابل توجه خود واقعیتی را تایید کرد که روسای جمهور پیشین آمریکا مدتها پیش از تایید آن طفره می رفتند. شهر قدس پایتخت اسرائیل است. این یک واقعیت است. رئیس جمهور ترامپ این شجاعت را داشت که این حقیقت را به رسمیت بشناسد و این در حالی بود که دیگران این شجاعت را نداشتند. در آینده زمانی فرا خواهد رسید که تمامی جهان این واقعیت را تایید کنند».
کد مطلب : ۱۳۷۵۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.