۱

واکنش‌های گوناگون کاخ سفید به دیدار احتمالی ترامپ و رهبر کره شمالی

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
واکنش‌های گوناگون کاخ سفید به دیدار احتمالی ترامپ و رهبر کره شمالی
به گزارش عصر تعادل به نقل از روسیاالیوم، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید، عصر دیروز طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، ایالات متحده سیاست فشار حداکثر به کره‌شمالی را ادامه خواهد داد و هیچ‌گونه امتیازاتی به این کشور نخواهد داد، و تا زمانی‌که هیچ اقدام ملموس و موکدی از جانب کره‌شمالی را نبینیم، از موضع قدرت به این رویکرد خود ادامه می‌دهیم.
سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد، تا زمانی‌که «کره‌شمالی گام‌های ملموسی برندارد» دیدار بین ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر این کشور انجام نخواهد شد.
سندرز در پاسخ به سوالی درباره موافقت ترامپ با دعوت کیم جونگ اون برای دیدار بدون پیش‌شرط، گفت: «فراموش نمی‌کنیم که کره‌شمالی وعده‌هایی داده است... پیونگ‌یانگ وعده عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای و توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای را داده است. آنها می‌دانند که ما به رزمایش‌های نظامی‌مان ادامه خواهیم داد.»
«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکانیز گفته است، رویکرد تازه کره‌شمالی و دعوت کیم جونگ اون از دونالد ترامپ برای دیدار، نتیجه سیاست‌های ترامپ در قبال پیونگ‌یانگ است.
مایک پنس در بیانیه‌ای گفته است که آمریکا «هیچ امتیازی» به کره‌شمالی نداده است.
وی تصریح کرده است که آمریکا «به طور پیوسته فشار» بر کره‌شمالی را افزایش داده است.
در همین زمینه، دونالد ترامپ، جمعه در توییتر خود نوشت: «روند توافق با کره‌شمالی خیلی زیاد در حال انجام است و خواهد بود، در صورت تکمیل (چنین توافقی)، یک (توافق) بسیار خوب برای جهان خواهد بود. زمان و مکان تعیین خواهد شد.»
این در حالی است که روز پنجشنبه همزمان با اعلام رسمی پذیرش دعوت کیم جونگ اون از سوی دونالد ترامپ، زمان این دیدار ماه می سال جاری اعلام شده بود و از پیش‌شرطی خاصی برای برگزاری این دیدار هم سخنی به میان نیامده بود. بر همین اساس، ناظران مسائل آمریکا می‌گویند که به نظر می‌رسد تنها یک روز پس از اعلام این توافق، کاخ‌سفید دچار «سردرگمی» شده و اکنون «مواضع متناقضی» اتخاذ می‌کند که می‌تواند ناشی «شتاب‌زدگی» دولت آمریکا در پذیرش دعوت رهبر کره‌شمالی باشد.
کد مطلب : ۱۳۷۶۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.