۰

آیت‌الله شاه‎آبادی درگذشت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
آیت‌الله شاه‎آبادی درگذشت
آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری پس از گذراندن یک دوره نقاهت دار فانی را وداع گفت.
گفتنی است؛ وی در تاریخ 28 بهمن در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان تهران بستری شده بود.
آیت‌ الله نصرالله شاه‌آبادی، فرزند آیت‌ الله محمدعلی شاه‌آبادی در سال ۱۳۱۰ در قم متولد شد و در سال‌های کودکی به تهران مهاجرت کرد.
تحصیلات خود را در تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۲۹ برای ادامۀ تحصیلات عازم نجف شد. در نجف از درس بزرگان حوزه از جمله آیت الله خوئی و آیت الله سید عبدالهادی شیرازی بهره برد. وی در سن 30 سالگی به درجه رفیع اجتهاد نائل شد و همزمان به تدریس دروس سطوح عالی در حوزه علمیه نجف اشرف پرداخت و طلاب و فضلای بسیاری از دانش وی بهره مند شدند.
آیت الله شاه آبادی در سال 1348 بنا به درخواست مرحوم آیت الله العظمی خویی، به منظور سامان دادن به وضع شیعیان و طلاب پاکستان، به همراه عده ای از فضلا و شاگردان به کشور پاکستان مهاجرت کردند و پس از یک سال اقامت در بازگشت به ایران، توسط رژیم پهلوی ممنوع الخروج شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی از ادامه خدمت در پاکستان و نجف اشرف بازماند و به تهران آمد و به فعالیت های اجتماعی ومذهبی و به تدریس و اقامۀ نماز در تهران پرداخت و سپس عازم قم شد و به تدریس علوم دینی در حوزۀ علمیۀ این شهر پرداخت.
کد مطلب : ۱۳۷۶۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.