همه آن‌چه می‌خواهید درباره فیلم‌های نوروزی بدانید

22 اسفند 1396 ساعت 11:51

غلامرضا فرجی نام هفت فیلم اکران نوروز را اعلام کرد و گفت این فیلم‌ها می‌توانند از چهارشنبه این هفته اکران خود را در سینماها آغاز کنند.


به گزارش خبرگزاری عصر تعادل، پس از کش و قوس‌های فراوان بر سر اعلام نهایی نام فیلم‌های سینمایی که قرار است نوروز امسال روی پرده روند، امروز غلامرضا فرجی نام هفت فیلمی اکران نوروز را اعلام کرد.
فرجی درباره جلسه ۲۱ اسفندماه شورای صنفی نمایش که طبق نظر دست‌اندرکاران با اعضای قبلی این شورا برگزار شد گفت: در این جلسه قراردادها به ثبت رسید و فیلم‌های نوروزی می‌توانند از ۲۳ اسفندماه اکران شوند.
به گفته او فیلم‌های «فیل‌شاه» در سرگروه آزادی، «به وقت شام» در سرگروه کوروش، «مصادره» در سرگروه جوان، «لونه زنبور» در سرگروه ایران، «خرگیوش» در سرگروه زندگی، «لاتاری» در سرگروه استقلال و فیلم «فراری» به کارگردانی علیرضا داودنژاد در سرگروه ماندانا به نمایش درمی‌آیند.
در گزارش زیر می توانید اطلاعات هفت فیلم نوروزی را بخوانید.
«فیلشاه» / هادی محمدیان
جای امیدواری است که در میان فیلم‌هایی که در صف اکران نوروز قرار گرفته‌اند نام یک انیمیشن نیز به چشم می‌خورد. «فیلشاه» در جشنواره امسال به نمایش در آمد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان نیز مواجه شد.
«فیلشاه» انیمیشن سینمایی ایرانی به کارگردانی هادی محمدیان، تهیه‌کنندگی حامد جعفری و محصول گروه هنر پویا است که پس از انیمیشن «شاهزاده روم» است ساخته شده است. «فیلشاه» به عنوان تنها انیمیشن راه یافته به بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با ۲۲ اثر سینمایی دیگر به رقابت پرداخت و حالا نیز در میان گزینه‌های اکران نوروز 97 قرار دارد.
داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود... .
«فیلشاه» در سرگروه آزادی اکران می‌شود.
«به وقت شام» / ابراهیم حاتمی‌کیا
«به وقت شام» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در ۸ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و توانست ۳ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری را دریافت کند. گرچه این فیلم نتوانست در جشنواره آنطور که باید . شاید نظر منتقدان و اهالی رسانه را جلب کند اما قطعا اکرانش در نوروز به نفعش خواهند بود.
هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان بازیگران اصلی این فیلم هستند. تعدادی بازیگر ایرانی به همراه جمعی از بازیگران مطرح سوری و لبنانی نیز در فیلم ایفای نقش می‌کنند.
آخرین ساخته حاتمی‌کیا، قصه دو خلبان ایرانی را روایت می‌کند که قصد دارند مردم را از محاصره داعش خارج کنند اما با سقوط هواپیما آن‌ها به سرنوشتی عجیب دچار می‌شوند.
آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سرگروه کوروش اکران می‌شود.
«خرگیوش» / مانی باغبانی
«خرگیوش» اولین ساخته سینمایی مانی باغبانی که پیش از این به نامش به عنوان فیلمنامه‌نویس مطرح بود، جزو گزینه‌هایی است که پروانه نمایشش را دریافت کرده است. پخش این فیلم که در سال 95 ساخته شد بر عهده رسانه فیلمسازان است و به نظر می رسد یکی از گزینه‌های جدی اکران نوروز 97 باشد.
جواد عزتی، بابک حمیدیان، سیامک انصاری، پانته آ سیروس، همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا، مانیا علیجانی و مینا ساداتی بازیگران «خرگیوش» هستند که فضایی کمدی دارد و به دلیل همین فضای مفرح‌اش در میان گزینه‌های اکران عید امسال قرار گرفته است.
در  خلاصه داستان «خرگیوش» آمده: هیچ شبی مثه امشب نیس...
«خرگیوش» در سرگروه زندگی اکران خواهد شد.
«لاتاری» / محمدحسین مهدویان
«لاتاری» یکی از فیلم‌های پر سر و صدای جشنواره سی و ششم فجر بود که البته چندان مورد توجه داوران قرار نگرفت و دستش از رسیدن به سیمرغ‌ها کوتاه ماند. اما سومین فیلم سینمایی محمدحسین مهدویان بالاخره به عید رسید.
حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی، هادی حجازی‌فر، نادر سلیمانی، جواد عزتی، زیبا کرمعلی و .... از بازیگران لاتاری هستند که نقش‌های متفاوتی را از خود به نمایش گذاشتند.
داستان سومین فیلم مهدویان درباره امیرعلی و نوشین دو جوان بیست و یک دوساله قصد ازدواج با یکدیگر را دارند اما خانواده هایشان چندان موافق نیستند . آنها صبر پیشه کرده اند تا به مرور زمان رضایت خانواده هایشان را جلب کنند.آن دو یکسری رویای مشترک دارند . برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا.
«لاتاری» در سرگروه «استقلال» به روی پرده می‌رود.
«لونه زنبور» / برزو نیک‌نژاد
برزو نیک‌نژاد، کارگردان فیلم کمدی «زاپاس» امسال برای عید نیز یک کمدی دیگر روی پرده دارد. اما نکته جالب اینکه محسن کیایی که پیش از بازیگر شدن به عنوان فیلمنامه‌نویس در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کرد بعد از درخشش در نقش‌های مختلفی که در سال‌های اخیر بازی کرده، بار دیگر به حوزه فیلمنامه ‌نویسی بازگشته است. فیلم «لونه زنبور» با فیلمنامه‌ای از محسن کیایی توسط برزو نیک‌نژاد که امسال فیلم «زاپاس» به کارگردانی او اکران شد ساخته شده و با توجه به فضایش به عنوان یکی از گزینه‌های اکران نوروز مطرح شده است.
پژمان جمشیدی، محسن کیایی، بهاره کیان‌افشار، رعنا آزادی‌ور، هومن برق نورد، سیاوش چراغی پور، فرید سجادی حسین
قصه «لونه زنبور» درباره دو سارق خرده‌پاست (جمشیدی و کیایی) که با تحویل گرفتن جعبه‌ای وارد ماجرایی بزرگ می‌شوند.
این فیلم نیک‌نژاد در سرگروه ایران اکران می‌شود.
«مصادره»/ مهران احمدی
«مصادره» اولین تجربه فیلمسازی مهران احمدی که از معدود فیلم‌های کمدی جشنواره سی و ششم بود. این فیلم نه تنها مورد توجه داوران جشنواره امسال قرار نگرفت بلکه نتوانست جایگاهی در میان فیلم‌های منتخب تماشاگران هم برای خود پیدا کند. با این وجود اما به دلیل فضای متفاوت و حضور رضا عطاران و هومن سیدی که از بازیگران پرطرفدار و محبوب در گیشه‌اند شاید بتوان به فروش این فیلم در گیشه امیدوار بود.
این کمدی بازیگران پرطرفداری مثل رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان و خود مهران احمدی دارد.
«مصادره» یک کمدی قصه‌گوست و داستان آن از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک ساواکی با بازی رضا عطاران است که درگیر ماجراهایی می‌شود.
«مصادره» در سرگروه جوان نمایش داده خواهد شد.
«فراری» / علیرضا داودنژاد
علیرضا داودنژاد در حالی این روزها در لندن مشغول ساخت تازه‌ترین اثر سینمایی است که «فراری» ساخته قبلی او که در جشنواره سال گذشته  به نمایش درآمد و مورد استقبال قرار گرفت هنوز به اکران عمومی در نیامده است. کامبوزیا پرتوی نویسنده و جهانگیر کوثری تهیه‌کننده این فیلم است که در سال سال ۱۳۹۴ تولید شده است.
اما شاید بعد از دو سال انتظار اکران عید بهترین زمان برای این فیلم با سوژه جذابش است. محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، محمدرضا داوودنژاد، سیما تیرانداز، رضا داوودنژاد بازیگران این فیلم سینمایی هستند که هر کدام بازی‌های متفاوتی از خود به نمایش گذاشته‌اند.
این فیلم دربارهٔ دختری است که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با خودروی «فِراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد و درگیر ماجراهایی می‌شود.
این فیلم در سرگروه «ماندانا» اکران می‌شود.


کد مطلب: 137658

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/137658/همه-آن-چه-می-خواهید-درباره-فیلم-های-نوروزی-بدانید

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir