وزیر کار ابقا شد

22 اسفند 1396 ساعت 12:32

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۲۲۳ نفر از نمایندگان آغاز شد.همزمان با آغاز جلسه علنی مجلس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، سیف رییس کل بانک مرکزی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در جلسه حاضر شدند.


اولین دستور کار جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بررسی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی است.
به گزارش «تابناک»؛ مجلس در دو نوبت صبح و عصر استیضاح این دو وزیر را مورد برررسی قرار می دهد.
همزمان با آغاز جلسه علنی مجلس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، سیف رییس کل بانک مرکزی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در جلسه حاضر شدند.
با توافق صورت گرفته بین استیضاح کنندگان و وزیر کار این جلسه در طول سه ساعت به انجام خواهد رسید. عثمانی، مقصودی، حسن‌بیگی، شهاب‌نادری، فرهنگی و حسنوند به عنوان متقاضیان استیضاح سخنرانی می‌کنند بعد از آن وزیر به مدت یک ساعت صحبت خواهد کرد و بعد از دفاع وزیر، پور ابراهیمی و تاجگردون در موافقت با استیضاح صحبت خواهند کرد.
براساس توافق صورت گرفته استیضاح کنندگان نیم ساعت کمتر از دو ساعت پیش بینی شده و وزیر یک ساعت کمتر از سه ساعت پیش بینی شده صحبت خواهند کرد. بر این اساس ساعت جلسه استیضاح به جای ۵ ساعت ، ۳ ساعت به طول خواهد انجامید.
سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که اعضای این فراکسیون در مورد استیضاح ربیعی و اخوندی آتش به اختیار عمل می کنند.
اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه صبح امروز شورای مرکزی این فراکسیون با استیضاح ربیعی اعلام مخالفت کردند.
هم‌چنین سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که این فراکسیون درباره استیضاح وزرای رفاه، راه و کشاورزی موضع فراکسیونی ندارد.
-
بعد از توضیحات موافقان و مخالفان استیضاح و صحبت‌های علی ربیعی، مسعود پزشکیان رییس جلسه از اعضای هیات دولت درخواست کرد که جلسه را ترک کنند که رای‌گیری شروع شود.
تعداد امضاهای استیضاح ربیعی از 24 امضا به 53 امضا رسیده است که قرار است تابش،‌ لاهوتی و دهقان به عنوان نمایندگان سه فراکسیون و سیاوشی بر امر شمارش آراء نظارت داشته باشند.  
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس توضیح داد: در برگه رای‌گیری موافق و مخالف وجود دارد لذا اگر کسی رای ندهد، نظر او به عنوان مخالف به شمار می‌آید.
-
تکمیلی:
استیضاح علی ربیعی با 126 مخالف استیضاح 124 موافق، 2 ممتنع و یک رای باطله رای نیاورد و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سمت خود ابقا شد


 


کد مطلب: 137660

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/137660/وزیر-کار-ابقا

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir