۰

فرماندهی مرکزی آمریکا: اسد پیروز جنگ سوریه است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
فرماندهی مرکزی آمریکا: اسد پیروز جنگ سوریه است
رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفت، این دولت سوریه است که با حمایت ایران و روسیه پیروز جنگ هفت ساله داخلی در این کشور است.
 به نقل از پایگاه خبری میلیتاری، جوزف ووتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: سیاست آمریکا این بوده که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باید یا کناره‌گیری کند یا برود اما برمبنای نقطه نظر جنگ داخلی در این کشور، به نظر می‌رسد که دولت اسد در سوریه روند صعودی داشته است. روسیه و ایران به عنوان دو عامل اصلی به نیروهای دولتی سوریه اجازه می‌دهند تا با گروه‌های شبه نظامی شامل آنهایی که مورد حمایت آمریکا هستند، مبارزه کرده و تنها جبهه‌های مقاومت که در دست سوریه نیست، غوطه در شرق دمشق و ادلب در شمال سوریه هستند.
لیندسی گراهام، در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا از ژنرال ووتل پرسید که آیا دولت اسد با کمک روسیه و ایران در جنگ داخلی سوریه پیروز شده است و این ژنرال آمریکایی پاسخ داد: به نظرم این دو کشور به دولت اسد کمک کرده‌اند تا از این وضعیت سربلند بیرون بیاید.
رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا سیاست آمریکا مبنی بر "رفتن اسد" است، گفت:‌ سیاست ویژه ما در این مساله حساس را نمی‌دانم. در بلندمدت، پیروزی اسد،‌ آمریکا را با رویارویی در مقابل تهدیدهای زیادی از جانب حزب‌الله علیه اردن و اسرائیل روبرو می‌کند.
این ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا درباره افغانستان نیز گفت که استراتژی جدید ایالات متحده علیه طالبان از کمپین این کشور در عراق و سوریه قرض گرفته شده که براساس آن ۹۸ درصد از اراضی تحت کنترل داعش در این دو کشور آزاد شده‌اند.
وی ادامه داد: در عراق و سوریه قدرت هوابرد آمریکا بر از میان بردن منابع درآمدی داعش که همان چاه‌های نفت تحت تصرف است، متمرکز بود. در افغانستان نیز آمریکا به دنبال حمله به مراکز کاشت و تولید خشخاش است که محل درآمد طالبان به شمار می‌رود. این درسی است که نیروهای آمریکایی از فعالیت‌های نظامی خود در عراق و سوریه آن را به ارمغان آورده‌اند.
این ژنرال ارتش آمریکا همچنین به مساله پیشرفت‌های حاصل شده در جایگاه نظامی و طرح‌ریزی نیروهای ارتش چین پرداخت.
وی همچنین گفت: پروژه "یک کمربند، یک سیاست" در صورت تکمیل، دولت پکن را قادر می‌سازد تا نفت مورد نیاز خود را از خاورمیانه و از طریق خطوط انتقال نفت به سینکیانگ منتقل کند و مسیر پر تردد و فاصله طولانی برای دستیابی به نفت را که کشتی‌های چینی می‌پیمایند، کوتاه کند.
ژنرال جوزف ووتل ادامه داد: چین به دنبال یک رشد اقتصادی با ثبات، همیشگی و بلندمدت در منطقه از طریق این سیاست است. این کشور همچنین جایگاه نظامی خود را با تشکیل بنادر ارتباطی نظیر گوادر در پاکستان و نخستین پایگاه نظامی در جیبوتی و ارتباط با تنگه باب المندب ارتقا می‌دهد.
کد مطلب : ۱۳۷۶۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.