۰

یک نماینده مجلس خبر داد: فیلترینگ تلگرام به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
یک نماینده مجلس خبر داد: فیلترینگ تلگرام به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده است
سیده حمیده زرآبادی در واکنش به اظهارات اخیر دبیر شورای‌عالی فضای مجازی مبنی بر احتمال اعمال محدودیت‌هایی برای تلگرام در سال آینده اعلام کرد: بنابر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده و این اظهارات به‌نوعی زمینه‌سازی برای انجام این تصمیم در افکار عمومی است.
وی در واکنش به این پرسش که واکنش دولت و وزارت ارتباطات نسبت به این تصمیم چه خواهد بود، گفت: انتظار این است که دولت یا وزارت ارتباطات اگر مخالف این تصمیم است، حداقل موضع خود را شفاف به مردم اطلاع دهد و با رسانه‌ها مصاحبه کند و بگوید که چنین اتفاقی باوجود مخالفت دولت، درشرف تحقق است. با این حال شاهدیم که وزارت ارتباطات حتی به همین میزان نیز شفافیت ندارد. طبیعی است که مردم فکر کنند دولت مخالف این تصمیم نبوده است.
او خاطرنشان کرد: شنیده‌هایی در این زمینه وجود دارد که متاسفانه درپی مشکلاتی که درجریان اعتراض‌های دی‌ماه سال جاری داشتیم، مسئولان تصمیم گرفته‌اند تلگرام را برای سال آینده به‌طور دائم فیلتر کنند که البته امیدواریم چنین اتفاقی نیفتد.
زرآبادی با اشاره به تجربیات ناموفق در برخورد با برخی پدیده‌های نو در دهه‌های گذشته یادآور شد: هنگامی که ماهواره یا دستگاه‌های پخش ویدئوی خانگی وارد بازار شد، به‌جای تقویت دانش و تکنولوژی خودمان، با نگاهی سلبی صرفاً تصمیم به جلوگیری از استفاده از این تکنولوژی گرفته و استفاده از آن را غیرقانونی اعلام کردیم اما اکنون با سپری شدن یکی، دو دهه از آن مقطع زمانی، کارشناسان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را به بعضی برنامه‌های ماهواره‌ای در خانواده‌ها مرتبط می‌دانند.
کد مطلب : ۱۳۷۶۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.