۰

سفیر آمریکا: اسد بر سر قدرت باقی است/ روی مسکو حساب کردیم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۶
سفیر آمریکا: اسد بر سر قدرت باقی است/ روی مسکو حساب کردیم
به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، لورانس سیلورمن، سفیر آمریکا در کویت گفت، در حال حاضر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بر سر قدرت باقی می‌ماند اما باید تغییر سیاسی در سوریه و به دست مردم این کشور انجام شود.
سیلورمن افزود، آمریکا در این باره روی همکاری روسیه حساب می‌کند تا این کشور به منظور آغاز روند تغییر سیاسی دولت سوریه را تحت فشار قرار دهد.
وی در خصوص اینکه تنش در روابط روسیه و آمریکا بر همکاری این دو کشور در سوریه تاثیر می‌گذارد یا نه، گفت: آمریکا خواهان روابط حسنه با روسیه است اما تحول در روابط مستلزم تغییر در خط مشی روسیه است، امیدواریم همکاری دو کشور درباره سوریه ادامه داشته و روسیه به تعهدات خود عمل کرده و دولت سوریه را برای متوقف کردن حملات مکرر علیه غیرنظامیان تحت فشار قرار دهد و علاوه بر مشارکت در حمایت از تغییر سیاسی در این کشور، در خلع سلاح شیمیایی دولت سوریه نیز نقش بسزایی داشته باشد.
سفیر آمریکا در کویت درباره نشست سران آمریکا و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گفت، ایالت متحده و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نسبت به برگزاری این نشست مشتاق بوده و واشنگتن به دنبال کمک برای حل بحران کشورهای خلیج فارس و حمایت از تلاش‌های کویت در این زمینه است، آمریکا دستور کار مشترکی با کشورهای این شورا در زمینه همکاری امنیتی، مبارزه با تروریسم و همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری دارد.
وی گفت، میزان تبادل تجاری میان آمریکا و کویت چیزی بیش از شش میلیارد دلار و میزان سرمایه‌گذاری کویت در آمریکا حدود ۳۰۰ میلیارد دلار است.
کد مطلب : ۱۳۷۷۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.