۰

کشته و زخمی‌شدن دهها نفر در حمله شیمیایی تروریست‌ها به «دوما»

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۸
کشته و زخمی‌شدن دهها نفر در حمله شیمیایی تروریست‌ها به «دوما»
نابع محلی از وقوع حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه خبر دادند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز» گزارشات اولیه از کشته شدن 75 نفر و مصدوم شدن حداقل 100 نفر حکایت دارد.
این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند. (جزئیات بیشتر)
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.
دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.
این در حالی است که با موافقت و همکاری دولت سوریه از حدود یک ماه قبل بیش از 150 هزار نفر شامل تروریست‌ها، معارضان و خانواده‌های آنها از غوطه شرقی و دوما خارج شده‌اند.
روند اخراج تروریست ها از دوما در مقایسه با سایر شهرک‌های غوطه شرقی کُندتر است و علت این مسئله نیز شرطهای بسیار و خلق‌الساعة است که تروریست‌های جیش الاسلام مطرح می‌کنند. گذشته از اینکه برخی از گروههای تروریستی دیگر در این شهر به صورت کامل با خروج مخالفند و بر سر راه کسانی که تمایل به مصالحه دارند، نیز مانع تراشی می‌کند.
دوما در شرق دمشق، تنها شهری است که هنوز از حضور تروریست‌ها پاکسازی نشده و روند اخراج عناصر این گروهک که تحت حمایت عربستان سعودی قرار دارد، به دلیل اختلافات داخلی این گروهک به تعویق افتاده است. 
در نتیجه عملیات نظامی که ارتش سوریه از اوایل اسفند 1396 آغاز کرده است، مناطق غوطه شرقی دمشق جز شهر دوما به طور کامل از حضور افراد مسلح و گروههای تروریستی پاکسازی شده و دمشق برای ممانعت از خمپاره‌پراکنی تروریست‌ها، منتظر پاکسازی کامل دوما است. 
گروهک جیش الاسلام که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی بوده و سرکرده‌های آن در ریاض مستقر هستند، از ابتدای عملیات ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی اعلام کرده بود که «هرگز» این منطقه را ترک نخواهد کرد.
کد مطلب : ۱۳۷۸۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.