۰

۳۸کشته بیشتر در تصادفات‌رانندگی نوروز۹۷/ ۳۰درصد جرایم‌مجازی در پیام‌رسان‌های‌خارجی/ روایت رییس پلیس از ۹۶

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
۳۸کشته بیشتر در تصادفات‌رانندگی نوروز۹۷/ ۳۰درصد جرایم‌مجازی در پیام‌رسان‌های‌خارجی/ روایت رییس پلیس از ۹۶
سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه یک شبکه یک سیما در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در سال 96 و ایام نوروز اظهار کرد: در سال 96اتفاقات و رخداد های مختلفی وجود داشت و وظیفه نیروی انتظامی این بود که در این رخداد ها حضور داشته باشد و ناجا در ابتدای سال در ایام نوروز 96در بین مردم حضور داشت.
سردار اشتری گفت: بعد از ایام نوروز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر داشتیم که به دلیل برخی تحرکات باید کار زیادی برای برقراری امنیت انجام می دادیم البته بسیج و سپاه هم به ما کمک کردند و انتخابات بدون هیچ مشکلی برگزار شد.
فرمانده ناجا ادامه داد:همکاران من در تمام حوزه های انتخابی حضور داشتند و امنیت بسیار خوبی داشتیم و بعد از انتخابات حادثه تروریستی تکفیری ها در حرم امام راحل و مجلس را داشتیم و 2 نفری که قصد ورود به حرم را داشتند توسط همکاران نیروی انتظامی شناسایی و به هلاکت رسیدند.
وی گفت:در ادامه مراسم اربعین را داشتیم که حدود 2 و نیم میلیون زائر از مرز های کشور به کشور عراق سفر کردند و 3 هزار مامور نیروی انتظامی در مرزها حدود یک ماه حضور داشتند و همه زائران بدون هیچ مشکلی از مرزها تردد کردند.
فرمانده ناجا گفت: بعد حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه را داشتیم که برخی از ماموران ما که هنوز برای امنیت اربعین در مرزها حضور داشتند به کرمانشاه رفتند و امنیت منطقه را برقرار کردند و هنوز هم ماموران ما در کرمانشاه حضور دارند.
وی افزود: اغتشاشات دی ماه را داشتیم که چند روزی درگیر این حادثه بودیم و نیروی انتظامی با اقتدار این توطئه را خنثی کرد و هیچ حاشیه ای که ضد انقلاب بتواند از آن سوء استفاده کند رخ نداد.
وی بیان کرد: حوادث خیابان پاسداران در بهمن ماه رخ داد که اقدامات ناجا هوشمندانه بود و قائله ای می توانست ماه ها کشور را تحت شعاع قرار دهد خنثی شد و بعد از ان مراسم چهارشنبه آخر سال را داشتیم که برخی افراد در این روز آرامش دیگر اقشار جامعه را برهم می زنند که امار ها نشان می دهد در روز چهارشنبه آخر سال 30درصد حوادث کاهش پیدا کرد.
۳۸ کشته بیشتر در تصادفات رانندگی نوروز ۹۷
فرمانده ناجا بیان کرد:امسال در تعطیلات نوروزی تعداد ۳۸ نفر کشته بیشتری در جاده های فرعی نسبت به سال گذشته داشتیم و حدود ۵۴۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم که به مسئولین مربوطه اعلام کرده ایم که ۳۰۰۰ نقطه در جاده های اصلی واقع شده است.
سردار اشتری گفت:سه عامل درحوادث رانندگی نقش دارد، یکی عامل انسانی است،عامل بعدی بحث زیر ساخت و جاده ها و موضوع سوم صنعت خودرو است .
وی گفت:سال جاری در خصوص در نظر گرفتن ایمنی خودرو به هنگام شماره گذاری شدت سخت گیری را اعمال خواهیم کرد و در خصوص ایمنی خودروها با هیچ شرکتی تعارف نداریم و خودرو سازان باید حداقل ها را به مانند کیسه هوا، ترمز و ایمنی رعایت کنند.
فرمانده ناجا ادامه داد: اشکالات مربوط به ایمنی خودرو را مردم اطلاع دهند تا شرکت ها رفع کنند و در صورت مشاهده عدم ایمنی خودروها که منجر به تلفات جانی شود به مقامات محترم قضایی شکایت خواهیم کرد.
سردار اشتری بیان کرد:پیرو شعار امسال مقام معظم رهبری ابلاغ کرده ایم به هیچ عنوان کالای خارجی خریداری نشود مگر آنکه نمونه داخلی آن وجود نداشته باشد که از طریق وزارت دفاع تهیه می کنیم.
وی در خصوص خریداری خودرو های لندکروز توسط ناجا گفت:این خودرو ها به جهت استفاده در ماموریت های مرزی ،کوهستانی و پلیس راه بکار گرفته شده اند البته بیش از 80درصد خودرو های پلیس تولید داخل است.
وی گفت: در راستای شعار سال،عمده کالا های مصرفی ناجا از کالا های داخلی استفاده می شود و موضوع دوم باید از نظر امنیتی از سرمایه گذرانی که برابر قانون مشغول به کار هستند حمایت کنیم و هر کجایی که افراد برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند ما در خدمت آنها هستم.
فرمانده ناجا گفت:باید تا حد ممکن از ورود کالای قاچاق به کشور خودداری کنیم و مبادی ورودی کشور را رصد کنیم و اولویت ما مرزهای کشور و مبادی قانونی است و برخی از کالا هتی قاچاق از مبادی قانونی وارد کشور می شوند.
سردار اشتری گفت: قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق در نیروی انتظامی تشکیل شده است.
وی افزود: اما ما امکانات لازم را برای مبارزه با ورود کالای قاچاق نداریم به عنوان مثال در مبادی ورودی باید دستگاه ایکس ری داشته باشیم که 2 سال است درخواست داده ایم اما هنوز خریداری نشده است.
فرمانده ناجا بیان کرد:از گمرک کالای قاچاق وارد می شود و پلیس درخواست حضور در آنجا را دارد که مصوبه ای هم در این خصوص از ستاد کل
را داریم.
سردار اشتری گفت:سال گذشته از انبارهای بسیاری در تهران کشفیات کالای قاچاق داشتیم که یک نمونه آن لوازم آرایشی بود که می توانست سلامت شهروندان را به خطر بیندازد اما در برخورد با شبکه های بزرگ و مافیایی هر موقع به سراغشان می رویم توصیه ها زیاد می شود ولی نیروی انتظامی با قدرت دنبال می کند.
وی بیان کرد:از انجا که حضرت آقا در حکم بنده بر تقویت مرزها تاکید کرد نهایت تلاش را در این زمینه بکار بسته ام، اعتباراتی که تا کنون در خصوص تقویت مرزها تایید شده ۴۰ درصد افزایش داشته است که لازم می دانم از مسولان مربوطه تشکر کنم.
فرمانده ناجا تصریح کرد: روحیه بسار خوبی در مرزبان ها داریم و مرزنشین ها هم همکاری های خوبی با مرزبانان ما دارند که در اینجا از آنان تشکر می کنم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته نسبت به سال ۹۵ دو برابر بیشتر کشفیات کالای قاچاق داشته ایم، بیان کرد:سال گذشته ۷۰۰ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۴ درصد افزایش داشته ایم که ۷۷ درصد در مرزهای شرقی این کشفیات صورت گرفت.
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد:بیشترین عملکرد در مبارزه با مواد مخدر متعلق به نیروی انتظامی است و سند آن شهدایی است که تقدیم کرده ایم و همکاران من در این راه اعتقادی عمل می کنند و معتقدند ۱ کیلو مواد هزاران نفر را آلوده می کند.
سردار اشتری ادامه داد:در برخورد با باندهای قاچاقچیان، خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر برنامه داریم و اگر فضای نگهداری برای معتادان متجاهر باشد یک شبه آمادگی داریم همه را جمع کنیم.
افزایش جرایم فضای مجازی
وی گفت:در سال گذشته ۴۸ درصد افزایش جرم در فضای مجازی به نسبت سال ۹۵ داشتیم که البته ۸۴ درصد افزایش کشفیات جرائم را داشته ایم که بر اساس نرم جهانی ۵۰ درصد عملکرد بالاتری داریم.
فرمانده ناجا ادامه داد:تا زمانی که زیر ساخت های فضای مجازی بومی نباشد ضرر خواهیم کرد و باید به سمت پیام رسان های داخلی برویم اگر این کار را نکنیم ضرر خواهیم کرد.
سردار اشتری با بیان اینکه در بستر های پیام رسان های خارجی از جمله تگرام ۳۰ درصد جرایم رخ داده است، گفت: مطالبی که می گویم جنبه تبلیغاتی و سیاسی ندارد، جرم در این فضا در حال رخ دادن است و مطالبی که گفته می شود برای حفظ سلامت جامعه و خانواده است وما می توانیم در بکارگیری پیام رسان های داخلی با همت و تلاش موفق عمل کنیم.
کد مطلب : ۱۳۷۸۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.