۰

دادستان کشور خطاب به تیم اقتصادی دولت: چرا اجازه داده می شود صرافی های غیرمجاز فعال باشند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۱
دادستان کشور خطاب به تیم اقتصادی دولت: چرا اجازه داده می شود صرافی های غیرمجاز فعال باشند
حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: وقتی احتمال داده می‌شود که دست‌هایی در بین است و بحث اقتصاد کشور و مسئله ارز و ارزش پول ملی را در معرض آسیب می‌بینیم آیا عقل و منطق به ما حکم نمی‌کند که ارزیایی و ریشه یابی کنیم؟چرا باید اجازه داده شود در خیابان فردوسی و چهار راه استانبول و در کنار سبزه میدان عده‌ای سودجو بازار ارز را در اختیار بگیرند و آیا قابل مدیریت نیست.
دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه چرا اجازه داده می‌شود صرافی‌های غیرمجاز فعال باشند و جلوی آنها گرفته نمی‌شود، خطاب به دولتمردان اقتصادی و تیم اقتصادی دولت گفت: از ظرفیت قوه قضاییه، دادستانی کل و دادستان‌های در سراسر کشور و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قوه قضاییه چرا در برخورد با این زالو صفتان که به دنبال منافع خودشان هستند استفاده نمی‌کنید؟
وی یادآور شد: شنیده ایم که عده‌ای در تهران ارز می‌خرند و آنسوی مرز تبدیل کرده و پول ایرانی وارد می‌کنند یعنی اجازه می‌دهیم ارز کشور اینگونه دستخوش یک عده سودجو شود و نگرانی این است که دست‌هایی پشت این قضیه قرار گرفته تا مردم را نسبت به توان اقتصادی دولت به تردید بیندازد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود مسئله قاچاق کالا را مورد توجه قرار داد و گفت: در بحث کالای قاچاق موکدا مقام معظم رهبری فرمودند: چرا کالای قاچاق را که کشف می‌شود آتش نمیزنید؛در اجرای این دستور چندبار این عمل را انجام دادیم.
دادستان کل کشور بیان کرد: وقتی کالای قاچاق وارد بازار مصرف شود، کارخانه‌ها تعطیل، کارگر بیکار و محصولات خارجی در زندگ مردم تبلور پیدا می‌کند و چرا باید اینچنین باشد.
وی گفت: از دادستان‌ها به طور جد امسال می‌خواهیم که مسئله مبارزه با کالای قاچاق و دفاع از حقوق عامه را در دستور کار قرار دهند و دولتمردان باید در این زمینه برای شناسایی گلوگاه‌ها با ما همکاری کنند و سازمان تعزیرات نیز اگر در مواردی در رسیدگی ها برائت می‌دهد باید به دادستان‌ها اعلام نماید.
دادستان کل کشور در پایان با تاکید بر حمایت از اشتغال و سرمایه گذاری سالم، بیان داشت: تعداد قابل توجعی از کارخانجات ما به دلایل مختلف یا تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که به حمایت‌هایی نیاز دارند؛ لذا از دادستان‌ها می‌خواهم در حوزه قضایی خود مدیران کارخانجاتی که به دلایلی تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند را دعوت کرده و علت این موضوع را بررسی کرده و اگر چنانچه علت تعطیلی به گونه‌ای است که با تصمیم قضایی یا شبه قضایی می‌شود مشکلات را حل کرد، حتما این کار را انجام دهیم و حمایت‌ها در چارچوب قوانین باشد.
کد مطلب : ۱۳۷۸۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.