۰

پرواز جنگنده های آمریکا بر فراز سوریه/ شرکت‌های هواپیمایی به حالت آماده باش درآمدند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
پرواز جنگنده های آمریکا بر فراز سوریه/ شرکت‌های هواپیمایی به حالت آماده باش درآمدند
به گزارش خبرگزاری عصر تعادل، در حالی که تا این لحظه رئیس جمهور آمریکا تصمیم قطعی خود درباره حمله به سوریه را اعلام نکرده است، جنگنده های آمریکایی بر فراز سوریه از بامداد امروز به پرواز درآمده اند.
این در حالی است که منابع میدانی در سوریه از افزایش پرواز جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش در جنوب این کشور خبر دادند، خبرگزاری روسی "اینترفاکس" به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، شرکت‌های هواپیمایی که بر فراز دریای مدیترانه پرواز انجام می‌دهند دستورالعملی را از مرکز اداره عملیات در بروکسل درباره احتمال تغییر برنامه پرواز در محدوده دریای مدیترانه به دلیل حملات موشکی احتمالی در سوریه دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، منابع میدانی در سوریه در میان نوعی مراقب بودن درباره حمله نظامی علیه نظام سوریه در پی ادعای استفاده از سلاح‌ شیمیایی در دوما اعلام کردند، پرواز جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا در جنوب سوریه به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

این منابع گفتند، جنگنده‌های ائتلاف در ارتفاع پایین در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه بر فراز منطقه التنف جایی که پایگاه نظامی ائتلاف قرار دارد، به پرواز درآمدند.

این پرواز جنگنده‌ها همزمان با اصرار آمریکا و کشورهای غربی دیگر بر بررسی مساله تحرک نظامی علیه نظام بشار اسد است به ویژه که شورای امنیت در تصویب قطعنامه‌ای در زمینه متهم کردن نظام سوریه به استفاده از سلاح‌ شیمیایی شکست خورد.

کشورهای غربی تهدید به "واکنش شدید" کرده‌اند و واشنگتن از تصمیم مهم خود در آینده بسیار نزدیک سخن می‌گوید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در این راستا سفر خود به پرو و تورش به کشورهای آمریکای لاتین را به دلیل تمرکزش بر حمله شیمیایی ادعایی در سوریه لغو کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، همزمان با شکست شورای امنیت در تصویب قطعنامه‌هایی در زمینه حمله شیمیایی در دوما در غوطه شرقی دمشق احتمال می‌رود ظرف ۷۲ ساعت آینده حملات موشکی به اهدافی در سوریه انجام بگیرد..

این منبع تاکید کرد:‌این حملات به مثابه تهدید احتمالی برای هواپیماهای مسافربری است.

این مقام آگاه به این خبرگزاری روسیه گفت، اخطاری در این باره به مقامات تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی از جمله شرکت‌های اروپایی و روسیه و منطقه‌ کشورهای همسود رسیده است.

این خبرگزاری افزود، ناو هواپیمابر "هری ترومن" آمریکا نیز در مسیر خود به شرق دریای مدیترانه است.

در این راستا سازمان اروپایی امنیت پرواز (یوروکنترل) به شرکت‌های هواپیمایی نسبت به احتمال حملات هوایی در سوریه طی ۷۲ ساعت آینده هشدار داده است.

سازمان اروپایی امنیت پرواز اعلام کرد، ممکن است در محدوده دریای مدیترانه از موشک‌های زمین به هوا یا موشک‌های کروز یا هر دو با هم ظرف ۷۲ ساعت آینده استفاده شود و احتمال دارد سیستم‌های مخابراتی و هدایتگر دچار اخلال شوند.

این سازمان در سایت خود آورده است، بهتر است در زمان برنامه ریزی برای پروازها در منطقه اطلاعات پرواز در خاورمیانه جانب احتیاط رعایت شود.

این در حالی است که این سازمان منبع هیچ تهدید احتمالی را اعلام نکرد.یوروکنترل در هشدار خود به سند آژانس اروپایی امنیت پرواز استناد کرده است.

به گزارش خبرآنلاین،  پیشتر «سبان حمو» یکی از فرماندهان یگان های مدافع خلق سوریه 15 تیرماه 96 گفته بود: ارتش آمریکا هفت پایگاه، فرودگاه و مرکز نظامی در هفت منطقه تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه در شرق رود فرات ایجاد کرده است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، احتمال اقدام نظامی مشترک علیه سوریه را مطرح کردند.
این در شرایطی است که دولت سوریه (که در آستانه آزادسازی این شهر قرار دارد) هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی را رد کرده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز روز سه شنبه سفر خود به آمریکای لاتین را برای شرکت در یک اجلاس دوره‌ای لغو کرد تا بنا به اعلام کاخ سفید، موضوع سوریه را پیگیری کند.
وی فروردین سال گذشته پس از انتشار ادعاهای مشابه درخصوص حادثه شیمیایی شهر خان شیخون، دستور حمله هوایی به یک پایگاه هوایی در حمص سوریه را صادر کرده بود.
 
کد مطلب : ۱۳۷۸۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.