۰

هشدار شدید روسیه به آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱
هشدار شدید روسیه به آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه
به گزارش عصر تعادل به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر چیزوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت که مسکو نسبت به هرگونه اقدام نظامی توسط آمریکا و متحدانش علیه سوریه هشدار داده است.
الکساندر زاسیپکین سفیر روسیه در بیروت نیز گفته که اگر آمریکا علیه سوریه اقدام نظامی کند مسکو به آن پاسخ خواهد داد. 
به گزارش تاس، چیزوف افزود: مسکو به نمایندگان آمریکا چه به صورت علنی و چه به صورت خصوصی و از طریق کانالهای نظامی در زمینه عواقب جدی حمله به دمشق هشدار داده است. 
وی تاکید کرد که اقدام نظامی احتمالی آمریکا در واکنش به حمله شیمیایی صورت گرفته در دوما پاسخ سختی خواهد گرفت که هرگز اتفاق نیفتاده است.
طی روزهای گذشته  آمریکا و متحدانش به بهانه حمله شیمیایی در دوما سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرده اند.
کاخ سفید روز سه شنبه گفته است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سفر خود به امریکای لاتین را برای بررسی پاسخ به حمله شیمیایی صورت گرفته در سوریه لغو کرده است.
پایگاه خبری صهیونیستی آی 24 نیز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده که تجهیزات لازم برای اقدام نظامی در سوریه آماده شده و هر لحظه ممکن است ترامپ دستور حمله را صادر کند.
روزنامه فرانسوی لوفیگارو هم گزارش داده است که جنگنده‌های رافائل فرانسه جهت شرکت در اقدام نظامی احتمالی به سوریه در شرق این کشور مستقر شده اند.
امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه سه شنبه شب در یک نشست خبری مشترک با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفته؛ ظرف چند روز آینده درباره اقدام نظامی در سوریه تصمیم‌گیری می‌کنیم. در صورتی که حمله‌ای صورت گیرد، علیه توانمندی‌های شیمیایی سوریه خواهد بود، نه متحدان دمشق.
با این وجود، دولت روسیه ضمن رد ادعای غربیها درباره حمله شیمیایی در دوما توسط دولت دمشق، گفته که در صورت اقدام احتمالی به این حمله پاسخ خواهد داد.
برخی منابع خبری نیز گفته‌اند که روسیه برای اولین بار از زمان جنگ داخلی در سوریه، هواپیماهای پیشرفته ضد زیردریایی خود را در این کشور مستقر کرده است.
کد مطلب : ۱۳۷۸۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.