۰

امزدهای جایزه ادبی «دوبلین» معرفی شدند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷
امزدهای جایزه ادبی «دوبلین» معرفی شدند
۱۰ رمان شامل آثاری از شش نویسنده زن و چهار نویسنده مرد برای جایزه ادبی ۱۰۰ هزار یورویی «دوبلین» در سال ۲۰۱۸ رقابت خواهند کرد تا برای اولین بار از سال ۱۹۹۶ و آغاز این رویداد ادبی تعداد نامزدهای زن از مردان بیشتر باشد.
به نقل از آیریش تایمز، مایک مک‌کورمک با رمان «استخوان‌های خورشیدی» و ایمار مک‌براید با کتاب «بوهمیای صغیر» از ایرلند،‌ «نوری در دوردست» نوشته انتونیو مارسکو از ایتالیا، «اعمال انسانی» نوشته هان کانگ از کره جنوبی، «زن همسایه» از یوانده اتوموسو از آفریقای جنوبی،‌ «نام من لوسی بارتون است» اثر الیزابت استراوت از ایالات متحده آمریکا، «مهاجرت بدن‌ها» نوشته یوری هررا از مکزیک، «لادیوین» نوشته نویسنده فرانسوی ماریا نادیا،‌ «دیده نشده» از روی یاکوبسن از کشور سوئیس و «آخرین عشق بابا دنیا» نوشته آینا برونسکی از آلمان، ۱۰ نامزدهای نهایی جایزه ادبی «دوبلین» در سال ۲۰۱۸ هستند.
جایزه بین‌المللی «دوبلین» که تا چند سال پیش با عنوان «ایمپک دوبلین» برگزار می‌شد، گران‌ترین جایزه کتاب ادبی جهان است که به یک رمان تعلق می‌گیرد. مبلغ نقدی این جایزه ۸۰ هزار پوند (معادل ۱۰۰ هزار یورو) است.
کتابخانه‌های عمومی سرتاسر جهان می‌توانند عناوین برگزیده خود را برای شرکت در این رقابت بین‌المللی معرفی کنند. از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به جیم کریس، کالوم مک‌کن و دیوید مالوف نام برد.
این جایزه به کتاب‌هایی که به زبان انگلیسی نوشته یا ترجمه شده و در فاصله زمانی یک‌ سال اخیر منتشر شده باشند، تعلق می‌گیرد. شورای شهر دوبلین ایرلند با همکاری فرمانداری دوبلین و کمپانی «ایمپک» برگزارکنندگان این جایزه ادبی هستند.
برنده نهایی جایزه ادبی دوبلین ۲۰۱۸ روز ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) اعلام می‌شود.
کد مطلب : ۱۳۷۸۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.