۰

نفت ۷۰ دلاری شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
نفت ۷۰ دلاری شد
بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد نسبت به قیمت نهایی روز گذشته کاهش یافت و به ۷۰.۷۸ دلار در هر بشکه رسید. برنت روز سه‌شنبه بیش از سه درصد جهش یافته بود و به ۷۱.۳۴ دلار رسیده بود که بالاترین قیمت از اواخر سال ۲۰۱۴ بود.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۳ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به ۶۵.۳۸ دلار در هر بشکه رسید.
بازارها به دلیل تشدید تنش‌ها متلاطم بودند. آمریکا و متحدانش در حال بررسی حمله هوایی علیه نیروهای دولتی سوریه هستند. آژانس اروپایی یوروکنترل اواخر روز سه‌شنبه با اعلام این‌که موشک‌های هوا به زمین یا کروز ممکن است ظرف ۷۲ ساعت آینده مورد استفاده قرار گیرند، نسبت به احتمال مختل شدن تجهیزات ناوبری رادیویی هشدار داد.
اگرچه سوریه تولید کننده نفت بزرگی به شمار نمی‌رود، اما خاورمیانه مهم‌ترین صادرکننده نفت جهان است و تنش‌ها در این منطقه بازارهای نفت را آشفته می‌کند. همچنین نگرانی‌هایی نسبت به تجدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران وجود دارد.
به گفته استفن اینس، مدیر معاملات در شرکت OANDA، قیمت نفت در برابر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه عقب‌نشینی کرده است.
با این همه شاخص‌های بازار نفت به افزایش قیمت‌ها اشاره ندارند. موسسه امریکن پترولیوم  روز سه‌شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ششم آوریل ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۲۹.۱ میلیون بشکه رسیده است، در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۱۸۹ هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد انتظار دارد تولید داخلی در سال ۲۰۱۹ به دلیل رشد تولید شیل بیش از آنچه که قبلا پیش‌بینی شده بود افزایش پیدا کند. طبق پیش‌بینی این آژانس، تولید نفت آمریکا سال آینده ۷۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۱۱.۴۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد. ماه گذشته این آژانس پیش‌بینی کرده بود تولید بر سال به سال به میزان ۵۷۰ هزار بشکه رشد کرده و به ۱۱.۲۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید .
براساس گزارش رویترز، به این ترتیب آمریکا احتمالا تا سال ۲۰۱۹ بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان خواهد شد و از روسیه که در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند، پیش می‌افتد.
کد مطلب : ۱۳۷۸۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.