۰

حمله سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۷
حمله سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، حمله‌ی سحرگاه امروز آمریکا و دو کشور غربی به سوریه را جنایت دانستند و با دروغ خواندن ادعای آن‌ها مبنی بر مخالفت با استفاده از سلاح شیمیایی، تأکید کردند: جمهوری اسلامی همچون گذشته در کنار گروه‌های مقاومت حاضر خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

در این دیدار که به مناسبت خجسته عید مبعث برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی ضمن تبریک سالروز بعثت پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، بازگشت به توحید و حاکم شدن علم و قدرت و فیض و هدایت الهی بر زندگی انسان و مقابله با منیّت و دیکتاتوری و استبداد را اصلی‌ترین پیام بعثت دانستند و گفتند: توحید دربردارنده‌ی کلیات و اصول مبارزه با ظلم و زورگویی است و بر همین اساس، جبهه‌ی حق باید همواره با باطل مبارزه کند و در این مبارزه، سرنوشت محتوم باطل، عقب‌نشینی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مهم‌ترین وظیفه‌ی امت اسلامی را بازگشت به پیام بعثت یعنی توحید، برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر به توحید اعتقاد داشته باشیم زیر بار ظلم نمی‌رویم و از مظلوم حمایت می‌کنیم و به همین دلیل است که هر جا مظلومی نیازمند یاری باشد، جمهوری اسلامی در آنجا حاضر خواهد بود.

ایشان فلسفه‌ی اصرار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از موضوع فلسطین را در همین چارچوب ارزیابی کردند و افزودند: ایستادگی در مقابل ظالم، قطعاً منجر به پیشرفت خواهد شد که نمونه‌ی بارز آن، ملت فلسطین است که در ابتدا ملتی ضعیف بودند اما بر اثر ایستادگی، اکنون آن ملت ضعیف به یک فلسطین قدرتمند تبدیل شده است که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند و این رژیم در مقابل ملت فلسطین احساس ضعف و عجز می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در این رویارویی، بدون تردید، فلسطینی‌ها بر صهیونیست‌ها غالب خواهند شد و سرزمین فلسطین به ملت آن بازخواهد گشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ی غرب آسیا و در کنار گروه‌های مقاومت و در سوریه را در چارچوب حمایت از مظلوم دانستند و گفتند: اینکه گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران توسعه‌طلب است، سخنی دروغ و خلاف واقع است و ایرانِ بزرگ و آباد و یکپارچه، قصد توسعه‌طلبی در منطقه و هیچ نقطه‌ای از دنیا را ندارد.
 
ایشان افزودند: علت حضور ایران در سوریه و در منطقه‌ی غرب آسیا، یاری رساندن به مقاومتی بود که در مقابل ظلم وجود داشت و جبهه‌ی مقاومت به برکت یاری و کمک‌هایی که شد و با شجاعت نیروهای سوری توانست بر تروریست‌هایی که به‌وسیله‌ی آمریکا و غربی‌ها و مزدوران آن‌ها همچون سعودی به وجود آمده بود، غلبه کند و آن‌ها را شکست دهد.
 
حمله سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت است 
 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان بامداد امروز رئیس‌جمهور آمریکا که مدعی مقابله با داعش و شکست آن در سوریه شده بود، گفتند: این سخنان یک دروغ آشکار و فضاحت‌بار است زیرا آمریکایی‌ها با پول سعودی و امثال آن، این موجودات خبیث را در عراق و سوریه به وجود آوردند و هر جا که لازم بود از تروریست‌ها حمایت کردند و هنگامی هم که عناصر اصلی داعش در محاصره بودند، آن‌ها را نجات دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: به‌رغم حمایت‌های آمریکا و عوامل آن‌ها، اما جبهه‌ی مقاومت توانست سوریه و عراق را نجات دهد.

ایشان حمله‌ی بامداد امروز به سوریه را یک جنایت خواندند و افزودند: بنده صریحاً اعلام می‌کنم رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکار هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها همچون سرنوشت عراق و افغانستان، از این‌گونه جنایات در سوریه، سودی نخواهند برد، گفتند: رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرد که در منطقه‌ی غرب آسیا، هفت تریلیون دلار هزینه کرده‌اند و چیزی عاید آن‌ها نشده است. این سخن، صحیح است و از این پس هم آمریکا هرقدر تلاش و هزینه کند، چیزی عاید آن در منطقه نخواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، لزوم هوشیاری و بیداری ملت‌ها، کشورها و دولت‌های اسلامی را در مقابل این حوادث گوشزد کردند و افزودند: هدف آمریکایی‌ها، فقط سوریه و عراق و افغانستان نیست بلکه آن‌ها، به دنبال ضربه زدن به امت اسلامی و اسلام هستند، بنابراین دولت‌های اسلامی نباید خود را در خدمت اهداف آمریکا و برخی کشورهای متجاوز غربی قرار دهند.

ایشان خاطرنشان کردند: برای یک کشور اسلامی همچون سعودی افتخار نیست که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در تبلیغات انتخاباتی‌اش علناً در مورد آن‌ها بگوید «گاو شیرده». ذلت از این بالاتر نمی‌شود که پول یک کشور را بگیرند و با چنین تعبیری آن را خطاب کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دروغ‌گویی رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه حمله به سوریه برای مقابله با بکارگیری سلاح‌های شیمیایی بوده است، افزودند: آن‌ها با بکارگیری سلاح شیمیایی و یا هر سلاح دیگر ضد ملت‌های اسلامی و ملت‌های مظلوم مخالفتی ندارند، همچنان‌که از بمباران روزانه علیه مردم یمن حمایت می‌کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز از صدام جنایتکار که با استفاده از سلاح شیمیایی هزاران نفر از مردم ایران و عراق را به شهادت رساند و یا مصدوم کرد، حمایت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی، رفتارهای آمریکا و برخی کشورهای غربی را ناشی از اهداف استعماری و «دیکتاتوریِ بین‌المللی» آن‌ها دانستند و خاطرنشان کردند: البته دیکتاتورها در هیچ کجای دنیا کامیاب نخواهند شد و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ایستادگی ملت ایران و پایدارتر شدن آن به دلیل تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی مقاومت و ایستادگی، گفتند: این تجربه به ما آموخته است که عقب‌نشینی، مشوق دشمن است و ایستادگی، موجب عقب‌رفت آن خواهد شد.

ایشان در پایان با تأکید بر اینکه عقب‌نشینیِ استکبار و زورگویان عالم به دلیل ایستادگی و مقاومت در مقابل آن‌ها، یک «سنت الهی» است، ابراز امیدواری کردند ملت‌های عراق، افغانستان، سوریه، فلسطینِ مظلوم، میانمار و مردم کشمیر در آینده‌ی نه‌چندان دور، با مقاومت خود، دشمنان را به عقب برانند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رئیس‌جمهور با تبریک عید مبعث به همه‌ی مسلمانان، گفت: امروز، جهان و منطقه‌ی ما از نبود اخلاق در رنج است و همه‌ی بحران‌های سیاسی، نظامی و امنیتی ریشه در بحران اخلاقی دارند.

آقای روحانی حمله‌ی اخیر آمریکا و چند کشور غربی به سوریه را برخلاف اصول بین‌المللی خواند و افزود: درحالی‌که گروهی از طرف سازمان ملل مأمور می‌شوند تا اتهام کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه را بررسی کنند، به بهانه‌های واهی به یک کشور مستقل که دارای حکومت و مردمی آگاه و تمدنی دیرینه است، حمله می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسه از حوادث ۱۷ سال گذشته در منطقه درس نگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: تجاوزات آمریکا در افغانستان، عراق و لیبی، نتیجه‌ای جز نابودی، ویرانی و کشتار نداشته است.

آقای روحانی هدف آمریکایی‌ها از این تجاوزات را توجیه حضور خود در منطقه دانست و افزود: آن‌ها از اینکه تروریست‌های مورد حمایت‌شان در غوطه‌ی شرقی شکست خورده‌اند، عصبانی هستند، بنابراین به انواع تجاوزها دست می‌زنند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: ایران همچون گذشته حامی مظلومان منطقه و جهان خواهد بود و در مقابل درخواست هر دولت اسلامی برای مبارزه با تروریسم، حمایت خود را دریغ نخواهد کرد.

آقای روحانی با تأکید بر اینکه ایستادگی و مقاومت مردم، همه‌ی توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران را خنثی کرده است، افزود: دشمنان اخیراً درصدد بودند که مردم را از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه و اطمینان مردم را به آینده‌ی اقتصادی کشور مخدوش کنند، اما دولت با طراحی و اقدامات خود در مقابل آن‌ها پیش‌دستی و مقابله کرد.

رئیس‌جمهور گفت: با صراحت به ملت ایران می‌گویم دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌ی اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و همچنین درخصوص فعالیت هسته‌ای، از هر زمان دیگری آماده‌تر است و هرگونه توطئه‌ی دشمن را در نطفه خنثی خواهد کرد.

آقای روحانی با تشکر از وحدت و یگانگی قوا و همه‌ی نهادها و رسانه‌ها در ساماندهی اقتصاد کشور و مقابله با توطئه‌ی اخیر، تأکید کرد: همواره حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، مددکار دولت و ملت بوده و خواهد بود.
کد مطلب : ۱۳۷۸۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.