۰

آمریکا با حمله به سوریه می‌خواست پناهگاه تروریست‌ها را در منطقه احیا کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۹
آمریکا با حمله به سوریه می‌خواست پناهگاه تروریست‌ها را در منطقه احیا کند
علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با بیان اینکه سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) را به نمایندگان و ملت بزرگوار تبریک و تهنیت عرض می کنم، اظهار داشت: این روز مظهر مسیر کمال انسانیت و اتحاد مسلمانان است اما با کمال تاسف در روز گذشته و در چنین روز وحدت آفرینی برای مسلمانان، شاهد بودیم که سه کشور امریکا، انگلیس و فرانسه خلاف همه نظامات بین المللی به یک کشور اسلامی وحشیانه حمله کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاسف آورتر اینکه برخی کشورهای اسلامی در کنار رژیم صهیونیستی و سران کفر از این جنایت حمایت کردند.

وی افزود: اولین سوالی که در ذهن شکل می گیرد این است که چه علتی عامل چنین اقدام غیرقانونی بوده است؛ ادعای این سه کشور بر این است که دولت سوریه در روزهای گذشته از سلاح شیمیایی استفاده کرده و علت موفقیت نظام سوریه در اخراج تروریست ها از حومه دمشق، استفاده از چنین سلاحی بوده است.

لاریجانی ادامه داد: در مقابل دولت های سوریه و روسیه ادعای این سه کشور را تکذیب کردند و خواستار رسیدگی مجامع بین المللی شدند و مگر نه این است که برای رسیدگی به این امور، نظامات بین المللی تدبیر شده است، پس چرا بدون رعایت این ضوابط و با عجله چنین تهاجمی سامان داده شد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چنین دستاویزی نمی تواند وجاهت داشته باشد موضوع اصلی را باید در جای دیگر جست و آن تحولات اخیر در صحنه سوریه است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور بیان کرد: سال هاست که با کمک کشورهای بزرگ و برخی دولت های یاغی منطقه اطراف دمشق لانه تروریست ها شده بود و هر زمان با سلاح های پیشرفته دمشق را ناامن می کردند.

وی افزود: اقدام اخیر ارتش سوریه پاکسازی این منطقه بود کاری که کشورهای حامی تروریست ها باور نمی کردند در زمان نسبتا کوتاه عملی شود. لذا پیشدستی سعودی ها در تقدیم اموال ملت خود به امریکایی ها که در کمال فضاحت صورت پذیرفت آنان را ترغیب به بمباران سوریه کرد تا به تصور خود معادله را عوض کنند و مجددا پناهگاه تروریست ها را احیا نمایند. اینکه آیا با چنین اقدام غیرقانونی به هدف خود می رسند سرابی بیش نیست.

رئیس مجلس گفت: در این شش، هفت سال اخیر اینگونه ماجراجویی ها وجود داشت که هر بار ناموفق بودند و آنچه ماند صرفا یک ژست قلدرمآبی بود؛ اما خیانت برخی کشورهای اسلامی در اینگونه کثافت کاری سیاسی در اذهان توده های مؤمن باقی خواهد ماند.

لاریجانی ادامه داد: آیا این اقدام برای آنها ذلت آور و خجالت آفرین نیست که در روز بعثت پیامبر (ص) که روز وحدت مسلمانان است این کشورها با خوشحالی در کنار سران کفر و تروریست ها قرار گرفتند و با مسرت خیانت خود را اعلام کردند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این حادثه صف منافقان که هلهله کنان پشتیبان سران کفر بودند، برای ملل اسلامی بسی بیشتر رنج آور است؛کشورهایی که در مجامع بین المللی به طور مستمر از وحدت اسلامی و حقوق انسان ها دم می زنند و در پشت صحنه یک دست در حمایت از تروریست ها دارند و با دست دیگر اموال خود را تقدیم سران کفر می کنند که بر ملل اسلامی هجوم ببرند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی اقدام غیرقانونی هجوم وحشیانه به کشور سوریه را محکوم و به این سه کشور و کشورهای فرومایه پشتیبان آنها اعلام می کند؛ زمانه اینگونه ژست های دروغین سپری شده و آنچه نتیجه اقدامات وحشیانه است، روشن شدن طرفداران تروریسم و منافقان این مسیر است و این تحرکات ملت سوریه را بیش از گذشته مصمم به نابودی تروریست ها می کند.

لاریجانی با بیان اینکه سرنوشت حیله گران در این حدیث آمده است، گفت: در حدیث قدسی از امام صادق (ع) نقل است که خداوند عزوجل فرمود "وای بر کسانی که برای به دست آوردن دنیا به وسیله دین حیله گری می کنند، وای بر کسانی که مردم را امر به عدالت می کنند ولی آنان را می کشند. آیا آنان مرا فریب می دهند؟ آیا بر من گستاخی می کنند؟ من به حق خود سوگند خورده ام که برای آنان آزمونی قرار داده ام که حیران و سرگردان شوند".

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین) مجلس شورای اسلامی پس از سخنرانی رئیس مجلس درخصوص موشک باران اخیر سوریه، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.
کد مطلب : ۱۳۷۸۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.