۰

نتانیاهو: غرب باید با ایران همان کاری را کند که با سوریه کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۴
نتانیاهو: غرب باید با ایران همان کاری را کند که با سوریه کرد
 به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو در گفتگوی تلفنی با ترزا می، نخست وزیر انگلیس، گفت راه حلی که آمریکا، بریتانیا و فرانسه در مقابل استفاده دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی اتخاذ کردند باید برای جلوگیری از دستیابی دولت ها و سازمان های تروریست (اشاره به ایران) به توانایی های هسته ای هم به نمایش درآید.
نتانیاهو جزئیات گفتگوی شب گذشته خود با ترزا می را در جلسه امروز کابینه رژیم اسرائیل بیان کرد.
او دوباره تاکید کرد که اسرائیل از تصمیم ترامپ برای اقدام علیه استفاده از سلاح های شیمیایی توسط اسد کاملا حمایت می کند و اضافه کرد که این رژیم از مشارکت فرانسه و بریتانیا در این عملیات استقبال کرده است.
نتانیاهو گفت به نخست وزیر انگلیس گفته است: «پیام مهم بین المللی که از این حمله دریافت شد این بود که استفاده از سلاح های غیرمتعارف به هیچ وجه تحمل نمی شود. همچنین من اضافه کردم لازم است که این سیاست برای پیشگیری از دستیابی دولت ها و سازمان های تروریست به توانایی های هسته ای ابراز شود».
نخست وزیر رژیم اسرائیل افزود به می گفته است منبع اصلی بی ثباتی در منطقه ایران است و اسد باید بفهمد زمانی که اجازه می دهد نیروهای ایران و گروه های مورد حمایتش در سوریه مستقر شوند، سوریه و کل منطقه را به خطر می اندازد.
نتانیاهو شب گذشته هم در پیامی ویدیوئی اظهار داشته بود: «یک سال پیش تاکید کردم که اسرائیل کاملا از تصمیم ترامپ برای اقدام علیه استفاده از سلاح‌های شیمیایی حمایت می‌کند. عزم راسخ ترامپ و همچنین حمایت اسرائیل همچنان پا برجا هستند».
نخست وزیر اسرائیل در این پیام مدعی شد: «رئیس‌جمهوری سوریه باید آگاه باشد که تلاش‌های غیر مسئولانه وی برای دسترسی به سلاح کشتار جمعی و استفاده از این نوع تسلیحات، به معنای نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی است. اسد همچنین باید بداند وقتی که به ایران و نمایندگان این کشور اجازه استقرار نظامی در سوریه را می‌دهد، خودش را به خطر می‌اندازد».
کد مطلب : ۱۳۷۹۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.