۰

حمله جسورانه به سیاست ایران و سکوت در برابر جنایت آمریکا!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۴
حمله جسورانه به سیاست ایران و سکوت در برابر جنایت آمریکا!
 سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی،  در سخنرانی آغازین خود در نشست سران اتحادیه عرب، با گستاخی و حمله به سیاستهای ایران در منطقه به شکلی مستقیم و جسورانه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربی را «تروریستی» خواند.

سخنان ضد ایارنی ملک سلمان در آغاز بیست‌ونهمین دوره نشست سران اتحادیه عرب در شهر ظهران، در شرق عربستان و در کرانه خلیج فارس، ایراد شد.

پادشاه سعودی همچنین در سخنان سراسر تنفر انگیزش گفت: «ما بار دیگر اقدامات تروریستی ایران در منطقه عربی را به شدت محکوم می‌کنیم و مداخله‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی را طرد می‌کنیم».
 
خبرگزاری فرانسه نوشته است با اینکه نشست سران عرب حدود ۲۴ ساعت پس از حمله سه کشور غربی به سوریه در واکنش به حمله شیمیایی هفته گذشته در دوما آغاز شد، ملک سلمان در سخنان خود اشاره‌ای به حملات بامداد شنبه نکرد. در نشست امسال سران اتحادیه عرب رهبران کشورهای سوریه و قطر غایب هستند.
 
 اما از سویی دیگر مقامات اتحادیه عرب در حاشیه این اجلاس خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه شدند و به سرکردگی عربستان سعودی آنچه را که دخالت ایران در امور سایر کشورها مدعی شدند، محکوم کردند!

در بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب در ظهران عربستان که به خبرنگاران داده شد، آمده است: «ما استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم سوریه را قویا محکوم کرده و خواستار تحقیقات بین‌المللی به منظور تضمین اجرای قوانین بین‌المللی در مورد کسانی هستیم که ثابت شود در حملات شیمیایی دست داشته‌اند».

در این بیانیه بر لزوم یافتن راه حل سیاسی برای جنگ داخلی سوریه تاکید شده است که از هفت سال پیش تاکنون بیش از نیم میلیون کشته برجای گذاشته و میلیونها نفر را آواره کرده است.

خبرگزاری رویترز می‌گوید در بیانیه‌ای که پشت درهای بسته در نشست اتحادیه عرب خوانده شد به نام سوریه اشاره نشده بود.
کد مطلب : ۱۳۷۹۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.