۰

تصمیمی برای تحریم جدید ایران نداریم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
تصمیمی برای تحریم جدید ایران نداریم
 فدریکا موگرینی در گفتگو با خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت: انتظار دارم که وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز حمایت قوی اروپا به اجرای کامل توافق هسته ای با ایران توسط همه طرفها را مورد تاکید قرار دهند.

وی افزود: سه کشور اروپایی طرف برجام (انگلیس ، فرانسه و آلمان) سایر اعضا را از نتیجه تلاشها بخصوص در ارتباط با دولت آمریکا و همچنین ادامه کار ما با ایران برای تداوم پایبندی به برجام را آگاه خواهند کرد.

موگرینی در پاسخ به سوال خبرنگاران نیز گفت: ما در زمان حاضر تحریم هایی علیه ایران در ارتباط با موضوعات غیر هسته ای داریم اما امروز هیچ تصمیمی برای تحریم (جدید) ایران نداریم.

وی تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را می کنیم که با دوستان آمریکایی خود کار کنیم و این مساله را تضمین کنیم که همه طرفها به اجرای کامل برجام متعهد باقی بمانند.

موگرینی تصریح کرد: جلسه قبلی کمیسیون مشترک برجام بسیار مثبت بود و همه تاکید کردند که ایران به تعهدات هسته ای خود کاملا پایبند بوده و آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۱بار این مساله را تائید کرده است. حفظ اعتبار آژانس بخصوص در شرایطی که امیدواریم وارد بحث هایی با کره شمالی بشویم، حیاتی است.

وی افزود: کارها ادامه دارد و ما اعتقاد داریم که حفظ وحدت در این زمینه ضروری است و اروپایی ها همواره به روشنی بیان کرده اند که برای ما حفظ برجام حیاتی است و متضمن منافع استراتژیک ما است و ما به آن پایبند خواهیم بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که بحث اصلی جلسه امروز وزیران خارجه اروپا موضوع سوریه و تسهیل مذاکرات ژنو است. 
کد مطلب : ۱۳۷۹۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.